• Home
  • Nieuws
  • Business
  • FNG: nieuwe formule en meer omzet

FNG: nieuwe formule en meer omzet

Door Yasmine Esser

bezig met laden...

Scroll down to read more

Business

De FNG Group - het Belgische bedrijf achter modeformules als Fred & Ginger, CKS, Claudia Sträter, Expresso en Steps - kijkt tevreden terug op het afgelopen boekjaar. De omzet kwam uit op 254 miljoen euro. Een jaar geleden rapporteerde het bedrijf nog een omzet van 150 miljoen euro. Volgens FNG komt de groei van 69,3 procent zowel door overnames van winkelformules als door organische groei.

De bedrijfscashflow steeg ook, met 25 procent naar 27,5 miljoen euro. FNG telt momenteel meer dan 1800 medewerkers, heeft 365 eigen winkels en meer dan 1500 verkooppunten.

In een persbericht laat FNG weten blij te zijn met de cijfers, vooral omdat de consumentenmarkt niet echt goed gaat. Het bedrijf gelooft in een omni-channel aanpak. Volgens FNG resulteerde de uitrol van die strategie, in Nederland en België, in een omzetgroei van 12,6 procent.

De omzetgroei in retail werd vooral gerealiseerd door de acquisitie van Steps en Superstar. Ook verwierf FNG Group door deze overname een aankoopplatform met kantoren in Istanboel, New Delhi en Hongkong. De omzet van de retailtak vertegenwoordig 75 procent van de omzet, waarvan 67 procent afkomstig van eigen verkooppunten en 9 procent van eigen webshops.

FNG start nieuwe formule: Ginger

Het afgelopen boekjaar werden de Nederlandse concepten Claudia Sträter, Expresso en Steps in België uitgerold. FNG wil voor elke formule een tiental winkels in België. Ook startte het bedrijf met een nieuwe formule: Ginger, een een damesmodelijn die verwant is met het merk Fred & Ginger en met F.r.e.d, een retailconcept waar design in de breedste zin de ruimte krijgt. Binnenkort openen Ginger-winkels in Antwerpen, Gent en Hasselt. Het merk heeft al een eigen winkel in Leuven.

CEO Dieter Penninckx: “Om een succesvolle onderneming uit te bouwen in de modewereld is het cruciaal om te beschikken over een portfolio aan complementaire merken, waarmee je flexibel kan inspelen in een snel veranderende markt. De winnaars van morgen maken vandaag strategische keuzes om zich te onderscheiden en hebben de daadkracht om deze keuzes te implementeren.”

Foto’s: CKS

CKS
Claudia Strater
Expresso
FNG
FNG Group
Ginger
Steps