• Home
  • Nieuws
  • Business
  • TaoBao versterkt maatregelen namaakartikelen

TaoBao versterkt maatregelen namaakartikelen

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

De Chinese e-commerce site Taobao, onderdeel van Alibaba, heeft de maatregelen tegen de verkoop van namaakartikelen versterkt. In het verleden was de website vrij mild voor overtreders die via de site verkochten. Zolang de verkoper niet meer dan 48 namaakartikelen per jaar verkocht, waren er geen consequenties voor handelaren. De site heeft daar nu verandering in gebracht.

Taobao heeft bepaald dat handelaren die via de site verkopen, niet meer dan 24 namaakartikelen per jaar mogen overschrijden. Is dat wel het geval, dan wordt de winkel gesloten. Dat meldt de website Ebrun.com.

Taobao hanteert bij de handhaving van deze regel een puntensysteem. Het bedrijf registreert het aantal verkochte namaakartikelen per handelaar per jaar. Zodra het maximum is bereikt, moet de overtreder zijn winkel sluiten. Hoe Taobao deze handelaren er echter van weerhoudt terug te keren onder een andere naam is niet bekend.

Alibaba, moederbedrijf van Taobao en zustersite Tmall, was vorig jaar goed voor een omzet van 5,75 miljard dollar (4,7 miljard euro).

Alibaba
Taobao