• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Modefabriek 38 | Stronger than ever

Modefabriek 38 | Stronger than ever

PARTNER CONTENT
Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Mode

De aankomende wintereditie van Modefabriek, 25 & 26 januari 2015 in Amsterdam RAI, staat als vanouds bol van nieuwe initiatieven en nieuwe deelnemers. De 38ste editie wordt sterker dan ooit met de vernieuwende contexten: Style Matters, STUDIO, SALON, een ‘affordable luxury’ zone op The Floor, en natuurlijk de vertrouwde platforms MINT en Blueprint.

* Nieuw * STUDIO – De nieuwste looks en attitudes

STUDIO is de naam van een gloednieuw platform voor een nieuwe generatie progressieve labels en vertrouwde maar nieuw-belichte merken met sterke roots in pop cultuur. Het platform is een directe weerspiegeling van een nieuw soort winkels als ‘curated stores’ en multidisciplinaire en collectieve hubs waar consumenten dicht op de ontwikkeling en verhalen van merken staan. STUDIO merken zijn bijvoorbeeld: max.tan, Studio Mulder & Ratna Ho, Stieglitz, Cheap Monday, Bandhu, Carin Wester, dbrand, Gram, Zanerobe, Storm & Marie, Notch, Soft Rebels, nANA jUDY, / JEKERxJEKER, De•vi en Fjällräven.

STUDIO zal het grootste deel van Hal 4/5 vullen, naast de vorig jaar geïntroduceerde FOOD MARKET, ruimte voor het seminar programma over de nieuwste trends en innovaties, en het succesvolle FashionMatch programma, een dependance van gallery/winkel Outspoken uit ’s Hertogenbosch en het nieuwe platform The Editors met de mooiste producten volgens curatoren Sabrina (afterdrk.com), Joachim Baan (current-obsessions.com en curated.nl), Carlo Wijnands (fashion consultant) en Martijn Nekoui (MOAM).

* Nieuw * Luxe upgrade van womenswear-platform SALON

Deze wintereditie presenteert Modefabriek een VIP-make over van SALON, het platform voor exclusieve, internationale high-end womenswear labels. Sleutelwoorden voor de nieuwe SALON zijn: service, luxe, matchmaking. Het platform is opnieuw vormgegeven en ingericht als een grote lichte en luxe carrousel met een eigen entree, een eigen bar met een eigen SALON-borrel, een ‘window shopping fantasy’ route gecreëerd door Carlo Wijnands, en een design project van aanstormend talent Niek Pulles (Heyniek.nl). Merken op SALON zijn: 7 For All Mankind, Allan K., Ba&sh, Benedikte Utzon, Campomaggi, Chatty, Didier Parakian, Hartford, Liu Jo, Style Butler, Moose Knuckles, Pinko, Hoss Intropia, Zoe Karssen, Antik Batik, Brigitte Bardot, Paul & Joe Sister, Munthe en L’Autre Chose.

* Nieuw * Affordable luxury op The Floor

Ook binnen het segment The Floor komt aandacht voor de luxe beleving met een speciaal ontworpen en sfeervolle area. ‘Affordable luxury’ merken zijn vrouwelijk, elegant en sexy en qua prijs aantrekkelijk voor grote modehuizen, ‘department stores’ en online retailers, zoals: Josh V, Reinders, Kiims, Juli Dans Jewels, Lofty Manner en Jacky Luxury.

Nieuwe merken en de Future of Retail op MINT

Aandacht voor duurzaamheid wordt steeds meer een vanzelfsprekendheid en dat is te zien aan het succes van platform MINT. Respect voor mensen en omgeving gaat perfect samen met stijl, en dat bewijzen, naast alle trouwe exposanten, ook de nieuwste (inter-)nationale merken op MINT, waaronder: 959, Anna-Q, Aurelie Chadaine, CUS, Hoodlamb, MYUZE, Seepje en WOO. Met The Future Of Retail op MINT komen inspirerende ‘cases’ als kledingbibliotheek LENA the fashion library en online tweedehands merkkledingboetiek The Next Closet aan bod. Het café wordt deze editie verzorgd door het Amsterdamse succes SLA in samenwerking met Bocca , en er is een pop-up shop vol sustainable must haves door Indie Brands.

Tot slot ‘something old, something new’: Blueprint en Style Matters

Naast het eerder uitgebreid aangekondigde, gloednieuwe platform Style Matters – met merken als: Wool & Co, Ted Baker, Arma, Windsor, RH 45, Freedom Day, Aeronautica Militare, Zilton, Atelier Noterman, Reds, John Smedley, Brooksfield, Manifattura Daniele Fiesoli, Palto, Über, Scalpers, The Bridge, Hitl en Alan Pain – is er natuurlijk het favoriete platform voor pioniers in indigo-zaken Blueprint... met namen als: Edwin Jeans, Carhartt, Don The Fuller, Made by Scrub en als grote terugkomer Levi’s .

Nieuwe of oude initiatieven en merken, er valt deze winter weer veel te ontdekken op Modefabriek. Daarom tot slot nog een greep uit de toplabels die in januari weer van de partij zullen zijn: Denham, Strellson, Inwear, PartTwo, Wrangler, Tom Tailor, Garcia, Tigha, Blue de Gênes, Eleven Paris, Junk Deluxe, Revolution, 10 Feet, Ana Alcazar, Mos Mosh, Bitte Kai Rand, Gant, IKKS, Noosa Amsterdam, Second Female en Summum Studio.

Modefabriek
Partner Content