Onze digitale samenleving beïnvloedt ons hele leven, is trendwatcher Jan Agelink van mening. En zo ook hoe we mode maken, zien en consumeren. Gameficatie en de invloed op mode is dan ook het ond

Een steeds grotere tekortkoming aan vaardigheden is de grootste zorg voor de Europese textielsector. De industrie ziet ervaren werknemers met pensioen gaan en heeft moeite om nieuwe, jonge talenten a

De eerste digitale couturejurk van het in Amsterdam gevestigde modelabel The Fabricant werd vorige maand voor 9.500 dollar (omgerekend zo’n 8.395 euro) geveild in New York. Hoewel de jurk onge

Frankfurt - Degenen die menen dat de Europese textielindustrie niet langer relevant is, hebben ongelijk. Dat bleek tijdens de twee beurzen Techtextil en Texprocess in Frankfurt, welke onlangs werden

Düsseldorf - Hoe kan de stationaire handel profiteren van de digitalisering? Dat was het uitdagende thema van de EuroCIS-beurs voor handelstechnologie in Düsseldorf. De nieuwe oplossingen s

Berlijn - Digitalisatie heeft de modeindustrie officieel betreden. 3D-software inzetten om kleding te ontwerpen spaart niet alleen geld uit, maar zorgt ook dat producten sneller bij de consument tere

Carlings, een Noors modemerk, stapt met Neo-Ex in de digitale mode. Het merk lanceerde gisteren een kledinglijn die alleen online kan worden gedragen. Dit maakte het merk wereldkundig middels zijn In

De modeindustrie werkt aan het digitaliseren van de productieketen. Het belang hiervan stond begin deze maand centraal tijdens Assyst’s Fashion Forum 2018 in München. Het normale geval:

Chanel en Farfetch slaan de handen ineen voor een samenwerking op digitaal vlak. Gelijktijdig neemt het Franse modehuis een minderheidsbelang in het online retail-platform, zo weet persbureau Reuters

Het woord ‘toekomst’ was een van de meest gebruikte tijdens EuroShop 2017, de grootste handelsbeurs ter wereld, die na vijf drukke dagen op 9 maart werd afgesloten in Düsseldorf. Hoe