De Bijenkorf gaat naar Duitsland. Dit blijkt uit de vacatures die openstaan bij het bedrijf. In de wervingsteksten wordt vermeld dat het bedrijf deze zomer van start gaat met een Duitse webshop. Het

Nederlandse consumenten gaven in 2018 23,7 miljard euro online uit. Bijna de gehele Nederlandse bevolking boven de 15 droeg bij aan deze omzet, zo blijkt uit cijfers van de Thuiswinkel Markt Monitor.

Genoeg bezoekers op je e-commerce website, maar halen ze de eindstreep van een bestelling niet? Uit onderzoek van Klarna blijkt dat er een hoop mis kan gaan tijdens de customer journey waardoor bezoe

Wie denkt dat ouderen nooit iets online kopen, die heeft het volgens de cijfers van het Centraal Bureau van de Statistiek mis. Uit onderzoek blijkt namelijk dat ouderen, de groep van 65 plus, steeds

De opkomst van Black Friday en Cyber Monday zorgen voor een eerdere piek in de ecommerce dit jaar. Dit blijkt uit data van SendCloud, een verzendtool voor online retailers. De laatste week van novem

DHL heeft in Den Haag een pashokje toegevoegd aan het service punt. Hier kunnen consumenten online bestelde kleding passen en daardoor meteen makkelijk retourneren. Dit maakt het bedrijf bekend in ee

Online shoppen: Nederlanders zijn fan, zo bleek gisteren al uit cijfers van het CBS. Nederlanders staan namelijk in de top vijf van Europese landen waar het grootste gedeelte van de bevolking online

Online shoppen is populair in Nederland, zo blijkt maar weer uit cijfers van het CBS. Nederland staat in de top vijf van de Europese landen waarin het grootste aandeel van de bevolking online winkelt

Alsof de shop-knop bij Instagram nog niet genoeg was, is het bedrijf bezig met een standalone shopping app, zo melden bronnen tegen Amerikaans mediaplatform The Verge. De app zal IG Shopping gaan het

Als het over online shoppen gaat, blijken Nederlanders en Zwitsers de grootste fans. Uit het European Ecommerce Report 2018 blijkt namelijk dat zij gezamenlijk op nummer een staan van alle Europese l

Nederlandse consumenten van 15 jaar en ouder hebben in het eerste kwartaal van 2018 6,25 miljard euro uitgegeven bij webwinkels, een groei van 13 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

Wat is de volgende stap in e-tailing? Het is een vraag waar bedrijf Online Heroes dagelijks mee bezig is en daarnaast diverse luxe merken begeleidt met het bereiken van de ultieme e-commerce ervaring

Het aantal consumenten dat in het eerste kwartaal van 2017 online aankopen deed, is voor het eerst in enkele jaren gedaald. Ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar lag het aantal online kopers 1

Steeds meer jongeren onder de 26 jaar weten de weg naar de webwinkel te vinden. Ten opzichte van een jaar geleden geven ze een kwart meer uit dan een jaar geleden. Daarmee zijn ze goed voor een aande

Productvideo's worden steeds vaker bekeken. Vorig jaar is het aantal views van video's bij webwinkels met 42 procent gestegen. Dat meldt Ecommercenews op basis van onderzoek door videomarketingbedrij

File op de digitale snelweg. Consumenten willen producten online tot in detail kunnen bekijken, maar al die extra foto's en video's hebben wel een nadeel: webwinkels zijn een stuk minder snel. Het Am

Terwijl veel grote moderetailers een deel van hun succes toeschrijven aan hun e-commerce afdeling, is er een speler die ook zonder webshop succesvol is: Primark. Ondanks dat Primark geen webwinkel he

Social Shopping is een van de nieuwe commerciele business modellen op het gebied van e-commerce. Internetplatform Stylefruits maakt gebruik van de succesformule Social Shopping en boekte het afgelope

Dat onlineshopping een blijvertje is, is inmiddels geen nieuws meer. Elk merk heeft onderhand eenof meerdere onlineshops en/of werkt samen met andere grote webwinkels. Eric van Liempde en Danny Andr

Met de explosieve groei van het aantal webwinkels is het weleens moeilijk te zien welke winkelbetrouwbaar is en welke niet. Natuurlijk zijn er fora waarop middels een feedback score wordt bijgehoude