Achteraf betalen; het is een betaaloptie waar online al veel gebruik gemaakt van wordt. Maar in winkels? Dat is een nieuwe ontwikkeling in het retaillandschap. Klarna maakt het nu mogelijk voor klant

Londen - ‘Experiential retailing’, ofwel ervaringsgerichte retail, is een term die marketeers gebruiken wanneer bedrijven speciale in-store ervaringen creëren om het winkelend publie

Virtual reality, een spy-bril of NFC-tags. Als retailer ontkom je tegenwoordig bijna niet meer aan technologie in de winkel. Maar detaillisten en winkelmedewerkers moeten nog wel een beetje gepusht w

Je hoort het steeds vaker: een winkel die een hele community van fans achter zich heeft verzameld. Winkels zijn niet alleen meer een transactie plek, maar draaien steeds meer om ‘experience&rsq

München - In deze tijd van digitalisering is voor fysieke winkels een nieuwe rol weggelegd: winkelervaring wordt de kern van hun raison d'être. Wat betekent dit voor de inrichting van wink

De afgelopen twintig jaar is er zoveel veranderd in retail dat een voorspelling voor de komende twee decennia bijna onmogelijk lijkt, maar dat is precies wat Euromonitor doet in zijn nieuwe rapport o

Düsseldorf - Hoe kan de stationaire handel profiteren van de digitalisering? Dat was het uitdagende thema van de EuroCIS-beurs voor handelstechnologie in Düsseldorf. De nieuwe oplossingen s

Je kent het vast wel: in 3 klikken koop je online een slim-fit overhemd, een jeans of schoenen. Zal het op tijd binnen zijn en -vooral- passen? Voor vele webwinkels is dat laatste ook spannend. Want

Het zal je vast niet zijn ontgaan dat in het huidige winkellandschap een drastische verandering gaande is. Deze raakt niet alleen de retail, maar de gehele consumentenindustrie – horeca, transp

Technologische ontwikkelingen volgen zich in rap tempo op en ook retailers ontsnappen niet aan de veranderende wereld. Het gebruik van kunstmatige intelligentie wordt langzaam in webwinkels geï

Living labs maken winkels Future Proof Future-Proof Retail (FPR) onderzoekt hoe retailers technologie kunnen inzetten om meerwaarde te creëren voor hun klant en welke skills winkelmedewerkers da