Twee jaar geleden werd het kinderlabel Jan van Trier gelanceerd. Inmiddels wordt het merkal in drie landen verkocht. Het label heeft er ook een zusje bij: Swess.We vroegen ons af: Hoeveel Jannen zull

Zestien jaar geleden begon Nicolette Meijer een winkel in het Amsterdamse Magna Plaza, BamBam. Inmiddels bestaat de winkel niet meer, maar het merk nog wel. Duizenden petjes, badeendjes, boxen, spene

Plusmode is in opkomst en er zou sprake zijn van een emancipatieproces. Het groeiend aantal bedrijven en merken in de sector voor grote maten lijkt een logisch gevolg van een groeiende vraag, maar he

Dat Nederlanders steeds groter en zwaarder worden mag geen verrassing zijn. Dat de mode-industrie daarop inspeelt ook niet. Maar dat betekent niet dat er geen petites, of kleine, tengere vrouwen meer

"Als je een grote maat hebt, dan is het ontzettend lastig om een goede beha te vinden," zegt Wendy de Jonge. Als jonge vrouw met cupmaat E heeft ze ervaring met het zoeken van geschikte beha's. "Als

Tussen alle modecollecties, jaar in jaar uit, is er één constante. Een kledingstuk dat nooit verveelt en nimmer in het rijtje 'uit' terecht komt. Al 135 jaar is de spijkerbroek aanwezig

G-Star, Diesel en Circle of Trust behoren tot de 'nieuwe' garde. Lee, Levi's en Wrangler tot de 'oude'. Uiteenlopende merken; twee verschillende generaties. Met achtergrond als het voornaamste versch

Het brutale jeansmerk Truth or Dare bestaat nog geen drie jaar en nu al is het te koop in meer dan driehonderd winkels in Nederland. Dat is allemaal te danken aan de brutale ontwerpen voor een intere

Het geheim van het succes van Vicunha is de voorraadverkoop. De Braziliaanse denimfabrikant kan grote hoeveelheden binnen 3 dagen leveren. Vicunha is een van de grootste denimproducenten ter wereld e

Herenmerk No Excess bestaat twintig jaar. In die tijd groeide het bedrijf uit tot een onderneming met 70 medewerkers, 1700 verkooppunten en in het laatste jaar een omzetgroei van twintig procent. Dit

'Mien waar is mijn knots?' onder die kop werd begin februari in de weekendbijlage van NRC Handelsblad de opkomst van de ouderwetse macho gesignaleerd. Het is afgelopen met de gesoigneerde metroman, d

Mode is een vrouwenwereld. Modeacademies puilen uit van de vrouwelijke studenten en ook daarna, wanneer het werkende leven een aanvang neemt, is het aantal mannen laag. Zeer laag. Dat wil zeggen: tot

Met de toename van schoenen uit het buitenland, verloor het schoenenambacht in Nederland zijn glorie: Fabrieken gingen dicht en het vakmanschap verdween. Toch bezit Nederland nog veel ontwerptalent.

Siebel probeert de hedendaagse consument te verleiden door mode in te zetten als instrument. Na de restyling speelt Siebel speelt meer in op wisselende behoeften en gevolg is dat de met groeiende omz

Wie hield er vroeger niet van winkeltje spelen? Lekker frutselen met paperassen in je postkantoortje. Geen wonder dat veel mensen - al dan niet na een andere carrière - besluiten die kinderdro

Als het Sinterklaasfeest in speelgoedwinkels nog volop aandacht krijgt, domineert in kledingzaken Kerstmis al volop. Half november hangen de blote glitterjurkjes in de rekken en staan de paillettenta

Anno 2007 is het dragen van een flanellen nachtjapon misschien een beetje ouderwets. Al was het alleen maar omdat flanel niet echt brandveilig is. Katoenen hemden met grote beren dan? Niet sexy. Lang

De carrière van Jan Taminiau loopt als een trein. Hij bracht zijn eerste confectielijn uit, was genomineerd voor de Dutch Fashion Award en won de 'Prix de la mode' voor beste ontwerper. Deze z

In 1994 begon echtpaar Gerard den Boer en Deetje Blaauw samen met Maarten Klaassen aan het avontuur dat Claesen's heet. Dertien jaar en bijna twee fabrieken verder mag het merk verschillende bekende

Het leek alsof ze uit het niets verschenen. Voor de buitenwereld was het net of Spijkers & Spijkers plotseling naam hadden gemaakt in het buitenland toen ze vorig jaar voor het eerst zelfstandig