• Home
  • Press
  • Mode
  • Marie Martens belooft een wilde en bruisende winter met #WILD

Marie Martens belooft een wilde en bruisende winter met #WILD

PRESS RELEASE
Door Press Club

bezig met laden...

Scroll down to read more

Mode

Na een surrealistische duik in de Tuin van Eden, keert Marie Martens deze winter opnieuw terug naar de natuur in zijn pure staat. De #WILD-collectie ontleent inspiratie aan de rijke esthetiek van de eighties en suggereert zowel klassiekers als nieuwigheden voor wie graag in stijl zijn wilde kant verkent tijdens de lange wintermaanden.

Coachella Croco Camel, 250 euro

Marie Martens vermengt kleur, materie en design in haar interpretatie van de natuur in zijn pure staat, weergaloos en bruisend van energie. De ontwerpster opteert met #WILD resoluut voor hoogstaande uitvoeringen in croco of lakleder. Het kleurenpalet schippert tussen somptueus rood en rijkelijk camel met weloverwogen toetsen van diepmarineblauw. Het resultaat is een collectie die sociale conventies verwerpt en het individu in al zijn sensualiteit fêteert.

Beauville Camel, 375 euro

In dit ontembaar universum waar niets is als het lijkt, is de animal print nog steeds koning. De herfst-winter '19-collectie laat het luipaardmotief links liggen en maakt een vurig pleidooi voor de zebraprint. "De zebra staat symbool voor vrijheid en gemeenschap maar vooral voor wildernis, vastberadenheid," onthult de ontwerpster. Symboliek terzijde blijft de dierenprint immer rock & roll en een geheide wardrobe staple. Marie Martens laat niets aan het toeval over en suggereert een interpretatie van de zebraprint in champagnekleur, voor wie nostalgisch hunkert naar die luipaardtoets. Een luipaard in een zebravacht, als het ware. Die typerende speelsheid waarmee de Franco-Belgische haar collecties verbeeldt, maakt van het gelijknamige merk een rebel in het modelandschap.

Coachella Black Zebra, 250 euro

Marie Martens verrast met innoverende, nieuwe modellen. De emblematische Grand Trianon verwelkomt een slimme offspring, de Mezzo Trianon. Met zijn ideaal middenformaat is dit de uitgelezen handtas voor wie zich niet durft wagen aan de de XL-versie. De Mezzo Trianon draag je aan de hand, inherente BCBG-flair inbegrepen, of simpelweg ongedwongen als crossbody.

Mezzo Trianon Camel Croco, 475 euro

Nieuw dit seizoen is de Smarty, een avant-garde model geïnspireerd door de tassen in microformaat die het straatbeeld domineren. Met net genoeg ruimte voor je telefoon, enkele kaarten en je onmisbare lievelingslippenstift, draag je de Smarty rond je nek. Je sleutels haak je zo vast aan de handige lus, garant voor die street cool touch. Na het succes van de Beauville, wordt deze instant classic dit najaar overgoten in flessengroen, roest of gelakt zwart. Afgelijnd, minimalistisch en integraal made in Italy, deze tas wijkt de komende maanden geen moment van jouw zij.

Beauville Green, 375 euro

Ook de geliefde heuptas maakt zijn opwachting voor AW19, en dit in welgeteld tien uiteenlopende uitvoeringen. Feestelijk goud, ontembare zebra of matelassé in royaal blauw, Marie Martens verleidt opnieuw met haar retro esthetiek en carefree attitude.

Coachella Croco Camel, 250 euro

De #WILD-collectie wordt onder meer verkocht bij Simons (Canada), L'écorce (Courchevel, Frankrijk), les concept store Nilaï (Paris, Frankrijk), Blush (Lyon, Frankrijk), Fusalp by Piruliu (Les Arcs, Frankrijk), MARKET-Lifestore (Berlijn, Duitsland), Heliopole (Osaka, Japan), Takashimaya (Tokyo, Japan) en online via LesElles (webshop by Evy Gruyaert & Liesbet Allaer) en marie-martens.com.

In België vind je de collectie terug bij UNO (Knokke), Bazar Boutique (Lochristi), Storms Harbour (Nieuwpoort), Blue System (Genk), Day (Gent), Perron 87 (Sint-Niklaas) en La Bottega (Hasselt).

Coachella Black, 250 euro

A P R O P O S D E M A R I E M A R T E N S .

Het Franco-Belgische handtassenlabel Marie Martens zag het daglicht in januari 2014. Als Parisienne met Gentse roots gaat Marie Martens prat op een onvervalst Franse stijl met een verfrissend Belgische inslag. Marie Martens staat synoniem voor luxueuze tassen in hoogwaardig leder, met een tijdloze uitstraling en even opvallende als exclusieve details.

Marie Martens’ tassen worden gekenmerkt door hoogwaardige, comfortabele materialen met frivole details in explosieve feel good kleuren. Elke tas is steevast voorzien van een eigenzinnige twist. Marie ontwerpt voor de stijlvolle stadsnomade, altijd onderweg en altijd bezig. Haar tassen ogen dus niet alleen mooi maar zijn maar bovenal ook praktisch. Dat uit zich onder meer in soepele, kwalitatieve materialen met praktische binnenaccessoires. Steeds gekenmerkt door haar onmiskenbare voorliefde voor kleur en detail.

Marie Martens wist meteen te overtuigen met meer dan 25 verkooppunten in België na één seizoen, en met succes over de landsgrenzen heen; in Japan, Frankrijk, Spanje en Zwitserland.

AW19
Marie Martens
Press Club
Press Release