Je hoort het steeds vaker: een winkel die een hele community van fans achter zich heeft verzameld. Winkels zijn niet alleen meer een transactie plek, maar draaien steeds meer om ‘experience&rsq

Klantenbinding en goed voorraadbeheer zijn van groot belang in de retailsector. Randy Hoogeweegen van ABOUT vertelt ons over hoe hij z’n onderneming beheert met behulp van Lightspeed. ABOUT i

‘Kijken, kijken, niet kopen’ Rondkijken in winkels. Een vreselijk ritueel! Voor de verkoper, die achterblijft met ontplofte stapels truien en broeken. Maar ook voor de bezoeker, die zich

Opkomende ontwerpers worden tijdens de klim naar de top allerlei hindernissen tegen: het verwerven van naamsbekendheid, de verbinding met de klant en dan is er ook nog de aandacht omtrent duurzaamhei

De natuur en het milieu zijn de afgelopen jaren voor veel consumenten een belangrijke rol gaan spelen, zo stelt Jan Agelink, trendforecaster en eigenaar van trendforecastingbureau Buro Jantrendman i

Modewinkeliers kennen hun klanten niet goed genoeg. Ze focussen te veel op prijs, terwijl consumenten juist een grotere voorraad wensen. Volgens ABN Amro kunnen modedetaillisten overleven in de reces

Niet periodiek de klanttevredenheid onderzoeken, weinig nieuwe klanten werven en slecht zijnin het behouden van klanten: volgens onderzoek van Check Your Process (CYP) lopen het Nederlands midden- en