“Ze lijken enigszins op Robin Hood.” Dat is hoe Marco Cini, eigenaar van het ambachtelijke textielbedrijf Lanificio Arca in Prato, Italië, zijn nieuwe partner, het Amsterdamse Crafte

Londen - Koopgedrag is anno nu onlosmakelijk verbonden met een hoger doel. Merken waarvan de strategie is gevormd rond de aanname dat het kunnen bezitten van exclusieve mode of luxegoederen genoeg is

De groei van de internationale luxesector zal van 8 procent in 2018 vertragen naar 6 procent in 2019. Dat voorspelt de internationale bank HSBC. Dit is echter niet per se slecht nieuws. De bank noemt

Londen - Er is een verandering gaande op het vlak van luxe. Waar materiële goederen eerst nog golden als het hoogst haalbare, worden ervaringen beschouwd als het nieuwe luxe. Euromonitor voerde

New York - Upcycling: het mag dan klinken als een typisch millennial-fenomeen, maar het gebeurt al langer. Een mooi voorbeeld: het moment waarop Molly Ringwald in ‘’Pretty in Pink’&

Met een groei van 42 procent was de Luxury-sector wereldwijd de best presterende sector van 2017. Dat concludeert Interbrand in zijn op donderdag gepubliceerde Best Global Brands Ranking 2018. Amazon

Er was eens een tijd waarin luxe werd gedefinieerd als deels aspiratie, deels exclusiviteit en deels te duur. Het waren de Hermès-tas, het Cartier-horloge en de kasjmier designerjas die gelijk

Luxebedrijven uit Frankrijk en Italië hebben opnieuw de overhand in Deloitte’s Top 100 jaaroverzicht van bedrijven in luxegoederen. Het meest recente rapport betreft de luxegoederensector

Sébastien Badault, internationaal directeur van Luxury and Fashion bij Alibaba, Adam Pritzker, oprichter van Assembled Brands en Frédéric de Narp, CEO van Bally, alledrie leiders

Kering slaat de handen ineen met het London College of Fashion. Samen lanceren zij de eerste digitale cursus op het gebied van duurzame luxe mode, zo maken de instellingen bekend in een persbericht.

Ooit gold het misschien wel als het meest vreselijke kerstcadeau dat je kon geven of krijgen: een paar sokken. Door oma gebreid of gewoon uit de winkel - met een beetje geluk zat binnenin tenminste

Westerse retailers en luxemerken die de next generation shoppers proberen aan te trekken, hoeven alleen maar naar China te kijken. Daar kopen jonge consumenten en millenials luxeproducten nog sneller

Volgens een onderzoek van Winkelstraat.nl worden de meeste online luxe aankopen gedaan door vrouwen met een iPhone. Zo’n 76,4 procent van de online consumenten gebruikt een iPhone volgens de an

Hoewel de economische malaise ook de Indiaasemarkt in z'n greep houdt, verwachten onderzoekers dat het tij medio volgend jaar zal keren dankzij een groeiende groep 'nieuwe rijken' in het land. In e

Dit jaar stijgen de uitgaven aan luxegoederen opnieuwmet 6 à 7 procent. Wereldwijd zullen de bestedingen oplopen tot 200 miljard euro. Dat rapporteert consultingfirma Bain & Company in zij

De verkoop van luxeproducten aan toeristen in Nederland is –met -5,6 procent- minder gedaald dan verwacht. Aan lederwaren werd zelfs fors meer uitgegeven. Dat valt af te lezen uit cijfers van d

Luxemerken zijn te weinig aanwezig op internet. Uit een onderzoek van het Amerikaanse onderzoeksbureau Forrester blijkt dat wereldwijd niet meer dan één op de drie luxemerken online te

De belangstelling groeit voor exclusieve, gelimiteerde edities van luxe artikelen. In Groot- Brittannië steeg de verkoop van high fashion kleding, luxe accessoires en luxe cosmetica in 2007 volg

De top twee van consumentenwensen bestaat uit luxe en duurzaamheid. Dat blijkt uit Brand Magnetism, een onderzoek van het Nederlandse marketingcommunicatiebureau DDB. Door de schommelingen in de aant

Wie op zoek was naar de meest recente imitaties van tassen van Louis Vuitton kon in New York altijd het beste op Canal Street terecht. Hier komt binnenkort misschien verandering in want luxemerken bi