(advertentie)
(advertentie)
12 procent omzetgroei LVMH in eerste negen maanden

Luxegroep LVMH heeft in de eerste negen maanden van dit boekjaar de omzet zien stijgen met 12 procent. Het Franse concern rapporteerde een omzet van 30,1 miljard euro over deze periode.

Het Fashion & Leather Goods segment blijft de grootste inkomstenbron voor de groep die onder andere Louis Vuitton, Fendi, Céline en sinds kort Christian Dior Couture in het portfolio heeft. In dit segment behaalde het bedrijf 10 miljard euro omzet in de eerste negen maanden. In het modesegment was een groei van 14 procent te zien. Louis Vuitton wordt door de groep in het verslag genoemd vanwege het positieve momentum dat doorzet onder andere dankzij de introductie van de eerste smartwatch van het merk en de nieuwe winkel op de Place Vendôme in Parijs.

Christian Dior Couture draagt voor het eerst bij aan de totale omzet van LVMH sinds de aankoop van het bedrijf. Het merk heeft volgens LVMH een ‘excellent resultaat’ geleverd. Ook bij Céline en Loewe zijn positieve resultaten te zien.

LVMH heeft naast Fashion & Leather Goods, ook merken in de categorieën Wines & Spirits, Perfumes & Cosmetics, Watches & Jewelry en Selective Retailing. In de rest van het jaar zal LVMH zich blijven focussen op innovatie en de uitbreiding van het distributienetwerk. In 2016 behaalde de groep een recordomzet van 36,6 miljard euro. Naar verwachting zal de groep dit in dit financiële jaar overstijgen door een laatste boost in het vierde kwartaal.

Foto: LVMH Facebook