• Home
  • Nieuws
  • Business
  • 21 procent groei voor Asos in eerste halfjaar

21 procent groei voor Asos in eerste halfjaar

Door Anne Buis

bezig met laden...

Scroll down to read more

Business

Asos heeft een groei gerapporteerd voor de eerste zes maanden van het nieuwe boekjaar. In thuisland Groot-Brittannië steeg de omzet met 25 procent. In Europa en de Verenigde Staten steeg de omzet met respectievelijk 31 procent en 34 procent. Het aantal actieve klanten op het modeplatform steeg met 17 procent tot 10,9 miljoen pond (13,5 miljoen euro).

CEO Nick Beighton liet in een reactie weten: “We hebben een goede start van het jaar achter de rug en ik ben blij met de vooruitgang op een aantal fronten. Deze resultaten tonen aan het verbeteren van het momentum in de business met een groepsomzet tot 21 procent (25 procent in constante valuta). Bijzonder bemoedigend is de groei van 17 procent bij onze actieve klanten naar 10,9 miljoen. De winst voor belastingen bedraagt 21,2 miljoen pond (26,4 miljoen euro), een groei van 18 procent, en is in lijn met onze verwachtingen.”

De retail brutomarge steeg met 40 basispunten en de brutomarge zag een stijging van 50 basispunten. De winst voor belastingen steeg met 21 miljoen pond (26,4 miljoen euro), tegenover 18 miljoen pond (22,4 miljoen euro) in de eerste zes maanden van vorig jaar.

Eerder maakte de online moderetailer al bekend zich terug te trekken uit China; de concurrentie met Alibaba was te groot. Het distributiecentrum in China wordt gesloten, evenals het kantoor in Shanghai en de lokale website. Asos blijft wel verbonden aan Tmall. In 2013 startte de online moderetailer met de Chinese markt, maar de focus ligt nu op het thuisland, Europa en de Verenigde Staten.

Asos