23 procent omzetgroei voor Asos in eerste vier maanden boekjaar 2016

De Britse mode e-tailer Asos heeft de omzet in de eerste vier maanden van het boekjaar 2015/2016 met 27 procent zien stijgen. Gecorrigeerd voor schommelingen in de wisselkoersen, bedroeg de stijging 23 procent. Het bedrijf sloot de periode tussen 31 augustus en 31 december 2015 af met een omzet van 459,7 miljard pond (607,1 miljard euro).

De retailomzet van het bedrijf steeg in de genoemde periode met 22 procent. Groot-Brittannië was goed voor een omzetstijging van 25 procent, waardoor de omzet uitkwam op 206,2 miljard pond (272,3 miljard euro). Ook buiten de landsgrenzen ging de retailomzet van Asos omhoog. De internationale verkoop leverde het bedrijf een omzet op van 240,7 miljard pond (317,9 miljard euro): een stijging van 20 procent ten opzichte van het voorgaande jaar. Wel bleek de internationale verkoop dit jaar minder belangrijk te zijn dan in 2014: dit jaar was deze bedrijfstak goed voor 54 procent van de totaalomzet, terwijl dit vorig jaar neerkwam op 55 procent.

”We hebben goede zaken gedaan in de piekperiode en blijven investeren in de toekomstige groei van ons bedrijf,” liet Asos CEO Nick Beighton weten in een persbericht. “We liggen op schema wat betreft de plannen die we hebben voor dit jaar. De stijging van 22 procent van de retailomzet was naar verwachting. Daarnaast hebben de verkoopcijfers van het cyber weekend eind november alle records gebroken en noteerden we een stijging in de bestelfrequentie en de bestelwaarde.” Beighton vult verder aan dat het aantal actieve klanten in de periode die is geëindigd op 31 december 2015 met 18 procent is gestegen tot 10,7 miljoen en dat het bedrijf in december is gestart met de bouw van de nieuwe EuroHub 2 faciliteit.

Foto: Asos Facebook

 

Related Products

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN