PVH Corp, moederbedrijf van onder andere Tommy Hilfiger en Calvin Klein, noteert in het derde kwartaal van dit boekjaar een omzetgroei van 7 procent naar 2,5 miljard Amerikaanse dollar (2,1 miljard euro). Hoewel de omzetstijging overeenkomt met de eerder uitgesproken verwachting van het bedrijf, verklaart […]

Hema is officieel overgegaan in de handen van Ramphastos Investments, zo maakt het bedrijf bekend in een persbericht. De overname is afgerond. “Hema kan zich nu volledig richten op haar strategische plannen voor de komende jaren. Deze strategische plannen hebben als doel om Hema verder te laten groeien […]

Guess Inc, zag in het afgelopen kwartaal de omzet oplopen met 10 procent, zo blijkt uit gepubliceerde cijfers van het bedrijf. Het netto GAAP verlies steeg met 370 procent naar 13,4 miljoen dollar (11,78 miljoen euro) mede door een onderzoek van de Europese Commissie en de daarbij behorende boete van […]

REPORTAGEMarokko - Na jarenlange kritiek, lijkt het erop dat de fast fashion-industrie eindelijk zijn aandacht verlegt naar duurzaamheid. De bewustwording binnen de industrie is niet langer beperkt tot de directiekamers van modebedrijven, maar dringt ook langzaam door in de productieketen. Dat blijkt […]

Het einde voor Babouche Fashion in Bergen op Zoom. Na 33 jaar gaat de zaak sluiten, zo vertellen de ondernemers tegen het Algemeen Dagblad. De precieze sluitingsdatum is onbekend, maar de leegverkoop is al begonnen. De winkel is gespecialiseerd in bruids- en avondkleding en zag op het hoogtepunt zo’n […]

Juicy Couture slaat de handen ineen met Platinum 3 Fashion GmbH Düsseldorf. Het Amerikaanse merk heeft een licentieovereenkomst gesloten met Platinum 3 voor de lederen goederen en outerwear van het merk, zo maken de bedrijven bekend in een persbericht. “De licentie voor Juicy Couture is belangrijk voor […]

De aanloop naar de feestdagen zorgt zowel in december als november voor een hogere omzet in de detailhandel, zo meldt het CBS op basis van cijfers van 2015 tot en met 2017. De afgelopen drie jaar was de feestdagenomzet ruim 22 procent in december en in november rond de 4 procent. In de detailhandel […]

“We hebben te weinig focus op de consument gehad waardoor we de band met ons publiek zijn kwijtgeraakt”, “Esprit is geen fast fashion” en “Onze merkidentiteit is niet consequent, we weten niet waar we voor staan.” Flinke uitspraken tijdens de presentatie voor investeerders van Esprit Holdings Limited […]

Na toezichthouder Autoriteit Consument & Markt waarschuwt nu ook De Consumentenbond voor nepshops. "De ‘december-nepshops’ zijn professioneel ogende webshops, die veel moeilijker te herkennen zijn dan ‘gewone’ nepshops," zo waarschuwt de Consumentenbond in een nieuwsbericht op de website. "Vaak zijn […]

Het Deense modebedrijf Bestseller boekte in boekjaar 2017/18 een bescheiden omzetgroei van 3,3 procent naar 3,3 miljard euro. De damesmode merken vormden volgens het bedrijf de basis voor de omzetgroei. De brutowinst steeg daarentegen met bijna 15 procent naar 387 miljoen euro, dankzij de ontwikkeling […]

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN