Mango gaat nieuwe kantoren openen in [email protected] Barcelona, ook wel 'het District van Vernieuwing'. Het bedrijf zet een 'digitaal innovatiecentrum' op 'om de ambiteuze e-commerce doelstellingen te realiseren en omnichannel projecten voor komende jaren op te zetten', zo is in het persbericht van het Spaanse […]

Ondanks waarschuwingen dat het uitblijven van kouder weer een negatieve impact zou kunnen hebben op belangrijke markten realiseerde Superdry Plc een omzetstijging van ruim 7 procent. De omzet steeg in de zes maanden tot 15 oktober met 7,4 procent naar 850,2 miljoen pond (974,7 miljoen euro). Het tweede […]

Het Franse merk Zadig & Voltaire timmert hard aan de weg en de uitzonderlijke resultaten zijn naar eigen zeggen het gevolg van de drang naar constante vernieuwing, zo meldt WWD. Het bedrijf boekte in 2018 een omzetgroei van 59 procent naar 400 miljoen dollar (349 miljoen euro), lanceerde onlangs zijn […]

Ongunstige wisselkoersen zijn het luxe modeconcern Tod’s duur komen te staan gedurende de eerste negen maanden van het lopende boekjaar. De groepsomzet daalde met 2,2 procent naar 706 miljoen euro, iets lager dan de 708 miljoen euro die analisten hadden voorspeld. Als merken met een aanzienlijke internationale […]

Lissabon - Alexander Wang zoekt een bedrijf dat een virtuele muze voor hem kan bouwen. De Amerikaanse modeontwerper droomt van een eigen influencer die hij kan kleden en ook de restaurants en winkels laten bezoeken die hij wil aanprijzen bij fans. Dat zei Wang woensdag tijdens 's werelds grootste internet […]

Het Britse modehuis Burberry meldt dat de reacties op de debuutcollectie van de nieuwe creatief directeur, Riccardo Tisci, ‘uitzonderlijk’ zijn geweest. Het huis liet in een persverklaring weten dat de ‘Kingdom’ collectie van Tisci de op een na meest bekeken modeshow op Vogue.com was en goed in de smaak […]

Het Franse luxe mode- en accessoirehuis Hermès heeft in de eerste negen maanden van het lopende boekjaar een omzetstijging gerealiseerd van 11 procent tegen een constante wisselkoers. Tegen de huidige koers nam deze met 7 procent toe. Volgens het bedrijf groeide de omzet vooral sterk in het derde kwartaal, […]

In samenwerking met Shanghai Fashion Week heeft de Chinese webreus Alibaba laten zien hoe de toekomst van mode-shoppen eruit kan zien, met behulp van nieuwe technologieën die de connectie tussen consumenten, retailers en merken nog verder hebben versterkt. Chinese Tmall laat glimp zien van de toekomst […]

Black Friday staat al bijna voor de deur. Het uit Amerika overgewaaide shop fenomeen zorgt ook dat Nederlanders extra op zoek gaan naar kortingen zo blijkt uit onderzoek van Motivaction en Kieskeurig.nl. Als retailers lijk je er bijna niet aan te ontsnappen, maar waar moet je precies op letten als je […]

UPDATE Het Deense damesmodemerk Just - dat we kennen als Just Female - neemt volgend jaar zijn online shop terug in handen. Dat zei medeoprichter en creatief directeur Penille Andersen bij de presentatie van de Just lente/zomer 2019 collectiepresentatie, afgelopen donderdag in Amsterdam. De nieuwe webshop […]

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN