Burberry houdt omzet stabiel tijdens herpositionering

Burberry Group Plc heeft de omzet licht zien afnemen in het derde kwartaal, zo blijkt uit het gepubliceerde kwartaalverslag. De omzet kwam neer op 711 miljoen pond door een daling van 1 procent bij huidige wisselkoersen.

Op dit moment zit Burberry nog in een transitieperiode waarin het merk zich wil herpositioneren. Het afgelopen kwartaal heeft het merk momentum opgebouwd, zo meldt het in het kwartaalverslag door middel van de campagne voor de feestdagen, een samenwerking met Vivienne Westwood en de B-series product drops. De B-series sloegen aan bij jonge consumenten en influencers en werden voornamelijk verkocht via social media.

In de Asia Pacific-regio werd een omzetgroei behaald, evenals in de EMEIA-regio, hoewel Burberry niet op groeipercentages ingaat in het verslag. In Amerika had het modehuis te maken met teruglopende bezoekersaantallen.

“Ik ben tevreden met onze vooruitgang in het kwartaal waarin we momentum voor het merk en de nieuwe creatieve visie hebben gecreëerd,” aldus Marco Gobetti, CEO van Burberry Group Plc. De CEO bevestigt de verwachting voor het gehele boekjaar voor Burberry Plc. De verwachting is dat de omzet stabiel blijft en dat 100 miljoen pond aan kosten is bespaard.

In het tweede halfjaar werkt het merk aan het vernieuwen van het distributienetwerk. Dit houdt in dat afscheid wordt genomen van retailpartners in de Verenigde Staten die niet in het luxe segment vallen. Ook krijgen worden tien eigen Burberry-winkels onderhanden genomen nog voor het einde van het financiële boekjaar van het Britse modehuis.

Beeld: Facebook/Burberry

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN