• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Burberry overtreft verwachtingen in Q3

Burberry overtreft verwachtingen in Q3

Door Wendela van den Broek

bezig met laden...

Scroll down to read more

Burberry zag de vergelijkbare omzet in het derde kwartaal van het lopende boekjaar met 3 procent stijgen, dankzij ‘uitzonderlijke’ vraag van toeristen en Britse consumenten naar de tassen en mode van het merk. Daarmee overtrof het Britse modehuis de verwachtingen van analisten, die een stijging van 2 procent hadden voorspeld. Als gevolg steeg de koers met bijna 2 procent.

Toeristen profiteerden tijdens de kerstperiode van een lage pond, waardoor de vergelijkbare omzet in de Britse thuismarkt met 40 procent steeg. Ook vermogende Britten gaven meer uit in Londen dan in het buitenland, denkt Burberry.

Volgens het modehuis nam de omzet ook toe in China en bespeurde het een verbetering in Hongkong, hoewel de vergelijkbare omzet daar nog bleef dalen. Daarnaast toonde Frankrijk ook tekenen van herstel, ondanks zwakte in de rest van Europa. De Noord-Amerikaanse markt bleef onstabiel.

De retailomzet steeg met 4 procent naar 735 miljoen pond (848 miljoen euro), met veel vraag naar de mode en tassen van het merk. Volgens CEO en creatief directeur Christopher Bailey was er ‘grote vraag’ naar nieuwe producten’ en reageerde het publiek erg goed op de nieuwe promotiefilm van het merk. Bailey wordt in juli als CEO vervangen door Marco Gobbetti, waarna hij zich weer op zijn rol als creatief directeur kan concentreren.

Burberry verwacht voor het lopende boekjaar een brutowinst in lijn met marktverwachtingen, oftewel ongeveer 440 miljoen pond.

Burberry