• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Coach ziet nettoresultaat met 21,8 procent stijgen in Q1

Coach ziet nettoresultaat met 21,8 procent stijgen in Q1

Door Anne Buis

bezig met laden...

Scroll down to read more

Business

In het eerste kwartaal rapporteerde Coach Inc. een netto-omzet van 1,04 miljard dollar, wat neerkomt op een stijging van 1 procent op gerapporteerde basis en bij constante wisselkoersen.

In de eerste drie maanden van het fiscale jaar, eindigend op 1 oktober, steeg het nettoresultaat met 21,8 procent tot 117,4 miljoen dollar (euro). Dat komt neer op 42 cent per aandeel. De brutowinst steeg met 3 procent tot 715 miljoen dollar. Het bedrijfsresultaat kwam uit op 166 miljoen dollar, wat neerkomt op een stijging van 17 procent.

CEO van Coach, Victor Luis, laat weten: “We zijn blij met onze resultaten in het kwartaal, dat onderstreept wordt door de aanhoudende positieve vergelijkbare omzetgroei in de Noord-Amerika en de internationale groei. We hebben de nodige strategische acties geïmplementeerd om het merk te herpositioneren en onze distributie te stroomlijnen in het verkoopkanaal van warenhuizen in Noord-Amerika. Ondanks deze bewust pullback hebben we groei bereikt op de belangrijkste financiën, inclusief omzet brutowinst en het bedrijfsresultaat, evenals dubbelcijferige winstgroei.”

De verkoop van het merk Coach ging minder goed; de omzet daalde met 3 procent tot 545 miljoen dollar. Daarentegen steeg de omzet van fysieke winkels met 4 procent. Coach rapporteerde een internationale omzetstijging van 7 procent tot 395 miljoen dollar. Voor het merk Suart Weitzman kwam de netto-omzet uit op 88 miljoen dollar in de laatste drie maanden.

De verwachtingen voor fiscaal jaar 2017 blijven ongewijzigd. Coach Inc. verwacht dat de inkomsten met low-to-mid single digits zullen stijgen, inclusiev het verwachte voordeel van buitenlandse valuta. Het bedrijf houdt vast aan de operationele marge prognos van 18,5 tot 19 procent. Coach verwacht dat zowel de nettowinst als de winst per verwaterd aandeel voor het jaar met dubbele cijfers zal groeien. In de verwachting is tevens rekening gehouden met de negatieve impact van Stuart Weitzman en de strategische beslissing om het merk Coach niet langer in de groothandel te verkopen opgenomen, evenals de sluitingen van 25 procent van de winkels en het terugbrengen van het aantal promotionele evenementen.

Beeld: Coach Inc.

Coach