Drie feiten over de Duijndam Groep
bezig met laden...
Begin december meldt de Duijndam Groep zich als redder van de Duitse broekenspecialist. Wat we weten over de Duijndam Groep op een rij.
Historie Duijndam Groep
De Duijndam Groep wordt in 1982 opgericht door Steef Duijndam in Rotterdam. Sinds de oprichting is de groep actief in retail, sport en textiel. De Duijndam Groep is voornamelijk bekend door de verkoop van ruitermode en accessoires. Merken die Duijndam met de groep ontwikkelde zijn onder andere HV Polo, HV Society onder de noemer van HV Equestrian en Easy Rider.
Investeringen in Euro-star en Nederium/Imperial Riding
Met Hypo Wholesale, het bedrijf van Steef Duijndam, investeerde de ondernemer in Euro-star, aldus het Financieele Dagblad. Het ruitersportmerk uit Mönchengladbach verkeert in moeilijkheden en wordt gered door Hypo Wholesale. In 2012 neemt het bedrijf ook de activiteiten van Nederium/ Imperial Riding over, een van Nederlands oudste ruitersportgroothandels aldus een persbericht destijds.
Zelf ontvangt het bedrijf, Hypo Wholesale, een investering van Vendis Capital in 2013. Met de investering hoopt Duijndam de zaken te professionaliseren, alle verschillende merken in het portfolio goed samen te brengen en te profiteren van groeimogelijkheden, zo meldt Duijndam destijds in een gedeeld persbericht met Vendis Capital.
Redder Gardeur
Per 1 december is Gardeur in Nederlands beheer. Steef Duijndam laat op dat moment verheugd te zijn met de kans om een van de bekendste en meest gerespecteerde merken van Duitsland uit een moeilijke situatie te redden. Op korte termijn wil het bedrijf de leveringsprocessen stabiliseren. Daarna is het plan om het merk op de nationale en internationale markt te herpositioneren. Met behulp van de CEO van Gardeur Gerhard Kränzle en Duijndam’s ‘rechterhand’ Thomas Kültz zal het bedrijf in goede banen worden geleid, aldus Duijndam destijds.
Medio december laat de Duijndam Groep weten te stoppen met de verkoop van de Thomas Rath-broek. De broek werd in 2012 in het leven geroepen in samenwerking met ontwerper Thomas Rath. Met de broek wil het merk een spijkerbroek met perfecte pasvorm aanbieden. De reden van de stop van de ontwikkeling en verkoop is dat de Duijndam Groep wil focussen op het eigen merk van Gardeur, Atelier Gardeur. De techniek en kwaliteit van de specifieke broek zal nog wel terug te vinden zijn in de broeken van het eigen merk.
Gardeur wordt in Nederland onder andere verkocht bij Thomas Broekman, Blom Mode, Duetz en Adam Brandstores.
De Nederlandse ondernemer Steef Duijndam hecht veel waarde aan privacy, en daarom is er zo weinig bekend over de ondernemer en zijn bedrijf, zo laat hij in een schriftelijk interview met FashionUnited weten.
Duijndam heeft wel laten weten wat de plannen zijn van Gardeur. In de eerste plaats richt het bedrijf zich op het ‘herstellen van het vertrouwen van de industrie’, zo meldt Duijndam.
Lees verder in: Duijndam Groep: 7 vragen aan de nieuwe eigenaar van
Gardeur