Het onstuimige winterweer in Europa heeft de omzet van Luxottica Group S.p.A. in het eerste kwartaal beïnvloed. De (zonne)brillen groep rapporteert een omzetdaling van 0,8 procent, mede door het gebrek aan zon in Europa, aldus het kwartaalverslag.

CEO Leonardo di Vecchio in het verslag: “De afname van de kwartaalomzet, die voornamelijk onder de invloed was van weersomstandigheden in Europa, laat niet de positieve resultaten zien die we hebben bereikt in een groot deel van onze segmenten en regio’s dankzij onze product innovatie, verbetering van de klantervaring en de ontwikkeling van onze e-commerce platformen.” Ondanks de omzetdaling is Luxottica Group zelfverzekerd dat de verwachting voor 2018 zal worden gehaald.

De grootste groei in het eerste kwartaal van 2018 heeft Luxottica Group S.p.A. behaald in Latijns Amerika: de omzet groeide met 2,6 procent naar 131 miljoen euro. Brazilië is de grootste stuwer van deze toename, aldus het rapport. In Europa realiseerde de groep een omzet van 489 miljoen euro, een daling van 4,6 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. In de andere gebieden waar Luxottica Group aanwezig is, bleef de omzet nagenoeg gelijk.

In boekjaar 2017 boekte Luxottica Group S.p.A. een recordwinst van 970 miljoen euro, een groei van 12,2 procent bij constante wisselkoersen. De omzet van de Italiaanse brillenproducent steeg met 2,2 procent naar 9,2 miljard euro. Voor het huidige financiële jaar verwacht het bedrijf een groei van 2 tot 4 procent.

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN