• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Goede resultaten voor Jimmy Choo in H1

Goede resultaten voor Jimmy Choo in H1

Door Tessa Guntlisbergen

bezig met laden...

Scroll down to read more

Business

Hoewel de Brexit-stemming in Groot-Brittannië tot nu toe voor de meeste bedrijven geen succes heeft opgeleverd, heeft deze voor Jimmy Choo juist goed uitgepakt. Het luxe schoenen- en tassenlabel zag de omzet in de eerste helft van het lopende boekjaar met 9,2 procent, of 3,8 procent bij constante wisselkoersen, toenemen. Volgens voorzitter Peter Harf zijn de vooruitzichten van het Britse merk “nog nooit zo goed geweest”.

Geen tijd om het hele artikel te lezen? Scroll dan naar het eind van het artikel voor een korte samenvatting.

De omzet uit retailactiviteiten van Jimmy Choo kwam uit op 107,3 miljoen pond (125,6 miljoen euro), een stijging van 2,1 procent ten opzichte van vorig jaar. De operationele winst steeg met 42,6 procent naar 25,3 miljoen pond (29,6 miljoen euro) en het EBITDA groeide met 12,8 procent. Zowel een grote groei in de Aziatische markt, met name in China, en de 8 procent omzetstijging in de herenkleding droegen bij aan de goede resultaten van het afgelopen halfjaar.

”De resultaten vormen een uitstekende prestatie in de afgelopen periode, met een groei van de marge die leidt tot een verbeterde winst. Dit gecombineerd met een sterke onderliggende kasstroom leidt tot verdere positieve stappen in de schuldafbouw,” zegt Jimmy Choo CEO Pierre Denis in een verklaring. “We hebben een goede start gemaakt in de tweede helft van het boekjaar en we blijven optimistisch over de vooruitzichten, zowel voor dit jaar als de prestaties in de verdere toekomst,” aldus Denis. “De vooruitzichten zijn nog nooit zo goed geweest en we hebben vertrouwen in de internationale mogelijkheden van het merk,” voegt voorzitter Harf hier nog aan toe.

Jimmy Choo heeft momenteel 147 winkels wereldwijd en heeft het afgelopen halfjaar flink geïnvesteerd in de uitbreiding van het retailnetwerk. Het luxemerk, dat dit jaar zijn 20-jarige bestaan viert, heeft zes nieuwe winkels geopend is is bezig met de renovatie van negen filialen. Conceptstores van Jimmy Choo, die 40 procent van het retailnetwerk vertegenwoordigen, doen het ook goed.

In het kort:

  • Jimmy Choo H1 2016 omzet + 9,2 procent (3,8 procent bij contante wisselkoersen)
  • De omzet uit retailactiviteiten: 107,3 miljoen pond (+2,1 procent)
  • De operationele winst steeg met 42,6 procent naar 25,3 miljoen pond
  • Goede resultaten te danken aan groei in Azië, met name China en omzetstijging herenkleding (+8 procent).
  • Volgens voorzitter Peter Harf zijn de vooruitzichten van het Britse merk 'nog nooit zo goed geweest'.

Beeld: Jimmy Choo Facebook

Jimmy Choo