De H&M Group sloot het vorige boekjaar onder de verwachtingen af, nu blijkt ook het huidige jaar geen goede start te hebben gehad. In vergelijking met de omzetstijging van 8 procent vorig jaar in dezelfde periode, zag het bedrijf de omzet nu dalen met 1,6 procent.

De omzet kwam neer op 53,554 miljoen Zweedse Kroon (5,3 miljard euro), zo blijkt uit een persbericht van de H&M Group. In het jaarverslag van de groep werd al voorspeld dat het eerste halfjaar van 2018 moeilijk zal zijn. “De verkoop bij gelijk aantal winkels blijft naar verwachting negatief, maar deze zal halverwege het jaar verbeteren.” Het jaar moet uitwijzen of dit ook werkelijk gebeurt. Aan het einde van maart zal de groep alle resultaten van het eerste kwartaal bekend maken.

De H&M Group heeft meerdere merken in het portfolio naast H&M. Ook Cos, Cheap Monday, & Other Stories, Arket, Weekday, Monki en het nog te lanceren Afound behoort tot het Zweedse bedrijf. “Over het algemeen hebben we gezien dat er veel goede kansen zijn voor een beter resultaat voor het gehele jaar in vergelijking tot het voorgaande jaar,” aldus CEO Karl-Johan Persson tijdens de Capital Markets Day van H&M.

 

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN