• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Isabel Marant lanceert webshop met YNAP

Isabel Marant lanceert webshop met YNAP

Door Wendela van den Broek

bezig met laden...

Scroll down to read more

Business

Isabel Marant krijgt vanaf volgend jaar een eigen webshop. Het Franse modemerk tekende onlangs een vijf-jarig contract met modegroep Yoox Net-a-Porter voor de ontwikkeling en management van een eigen online winkel. Dat maakte YNAP bekend.

Isabel Marant is online al via luxe sites als Net-a-Porter en MyTheresa verkrijgbaar, maar vooralsnog ontbrak het trendy modemerk aan een eigen site.

YNAP onthulde de samenwerking in dezelfde week dat het de resultaten voor het eerste kwartaal bekend maakte. De groep rapporteerde een netto omzet van 446,2 miljoen euro, een stijging van 14,6 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

De categorie ‘Multi-brand in-season’ waartoe Net-a-porter, Mr.Porter, Shoescribe en TheCorner behoren, boekte een omzetstijging van 11 procent naar 237,6 miljoen euro. Shoescribe en TheCorner worden binnenkort ontmanteld.

De ‘multi-brand off-season’ categorie, waar Yoox en TheOutnet onder vallen, zag de omzet met maar liefst 20,1 procent groeien naar 162,1 miljoen euro. De categorie ‘Online flagship stores’, die sites beslaat die Yoox voor andere modemerken als Valentino en Armani beheert, groeide met 8,2 procent 46,4 miljoen euro.

Het aantal maandelijkse unieke bezoekers steeg in het eerste kwartaal naar 29,6 miljoen, vergeleken met 28,3 miljoen in dezelfde periode vorig jaar. Het aantal bestellingen steeg met 300.000 naar 2 miljoen en het aantal actieve klanten steeg naar 2,5 miljoen (2,2 miljoen in het eerste kwartaal 2015). Alleen de gemiddelde waarde van bestellingen daalde met 10 euro naar 324 euro.

Beeld: Isabel Marant website

Isabel Marant
YNAP
Yoox Net a porter