• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Jimmy Choo blijft groeien dankzij winkeluitbreiding

Jimmy Choo blijft groeien dankzij winkeluitbreiding

Door Wendela van den Broek

bezig met laden...

Scroll down to read more

De markten reageerden verheugd op het bericht dat luxe schoenen- en accessoiremerk Jimmy Choo de omzet sinds eind juni had zien stijgen. Het merk ziet dat de omzet in alle regio’s is toegenomen, zelfs in China, waar veel andere luxemerken juist een daling realiseerden. De koers steeg op vrijdag met 3 procent.

Het bedrijf dankte de groei aan de opening van nieuwe winkels in het afgelopen halfjaar en aan de lage Pond, waardoor de omzet in de Britse thuismarkt was gestegen.

Jimmy Choo publiceerde op vrijdag geen cijfers, maar liet in augustus weten dat de omzet met 9,2 procent was toegenomen en dat de operationele winst met maar liefst 42,6 procent was gestegen.

Het merk opende in het afgelopen halfjaar vier nieuwe winkels en verbouwde vier bestaande winkels, waaronder de flagshipstore in Milaan. Ondanks het feit dat de boetiek daarom twee maanden gesloten was, realiseerde Jimmy Choo een ‘positieve’ vergelijkbare omzet, aldus het bedrijf.

Het merk, dat dit jaar zijn twintigste jubileum viert, verwacht dat de jaarwinst naar verwachting zal eindigen. “Het bedrijf blijft groeien op basis van de kracht van het merk en nieuwe winkelopeningen. We verwachten, ondanks uitdagende omstandigheden, opnieuw een recordjaar, en zijn goed op weg naar verwachting een onderliggende winst te leveren,” zei CEO Pierre Denis in een verklaring.

Jimmy Choo werd in 1996 opgericht door Tamara Mellon en schoenmaker Jimmy Choo. Het merk is inmiddels in handen van JAB Luxury, de investeringstak van de Duitse familie Reimann, en staat onder de creatieve leiding van het nichtje van Choo, Sandra Choo. Mellon verliet het bedrijf in 2011 nadat het was overgenomen door Labelux. Choo stapte, na veel onenigheid met Mellon, al eerder op.

Jimmy Choo