• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Lichte omzetstijging Tod’s in eerste negen maanden

Lichte omzetstijging Tod’s in eerste negen maanden

Door Tessa Guntlisbergen

bezig met laden...

Scroll down to read more

Business

Tod’s SpA zag de omzet in de eerste negen maanden van het boekjaar licht groeien. De Italiaanse modegroep noteerde een omzetstijging van 6,2 procent naar 786,9 miljoen euro. Zonder wisselkoerseffecten is dat een toename van 0,6 procent.

In het derde kwartaal bedroeg de omzet van de modegroep 271,6 miljoen euro, een stijging van 3,1 procent ten opzichte van vorig jaar. Een positief resultaat, zo meldt het bedrijf, waar de markt voor luxegoederen in China en gedeeltelijk de Verenigde Staten afgelopen maanden verzwakte.

”We zijn erg tevreden met de resultaten die we hebben geboekt en de positieve feedback van consumenten op onze collecties. We zijn overtuigd van de goede kwaliteit van de strategie van de groep, die is gebaseerd op een portefeuille van sterke merken en een aanbod van handgemaakte en hoogwaardige producten,” zegt Diego Della Valle, voorzitter en CEO van Tod’s SpA.

In thuisland Italië groeide de omzet met 1,9 procent naar 254,1 miljoen euro. In de rest van Europa noteerde de modegroep een omzet van 189,7 miljoen euro, een stijging van 11,6 procent ten opzichte van het jaar daarvoor. De omzet in Noord- en Zuid-Amerika steeg met 19,1 procent naar 73,9 miljoen euro en in China daalde de omzet met 1,3 procent naar 167,8 miljoen euro.

De omzet van schoenen nam in de eerste negen maanden toe met 8,1 procent naar 621,3 miljoen euro. Lederwaren en accessoires zagen een lichte omzetstijging van 0,3 procent naar 115,7 procent en de omzet van kleding kwam uit op 49 miljoen euro, een daling van 2,1 procent tegenover vorig jaar.

De omzet van het merk Tod’s bedroeg in de eerste negen maanden 453,3 miljoen euro, een stijging van 5,1 procent vergeleken met vorig jaar. Het merk liep goed in alle markten behalve China, waar de vraag naar luxeproducten afnam.

Tod's