(advertentie)
(advertentie)
Lululemon ziet winst met 16 procent toenemen

Lululemon Athletica heeft positieve groei gezien in het afgelopen derde kwartaal. Het sportmerk rapporteert een omzetgroei van 14 procent en een winstgroei van 16 procent.

CEO van Lululemon, Laurent Potdevin over de resultaten: “Onze teams hebben op krachtige wijze robuuste groei in zowel onze winkels als digitale kanalen bereikt dit kwartaal, waardoor ons bedrijf nog sneller groeit. De kracht van onze resultaten in Q3 ondersteunt onze unieke positie als het wereldwijde merk dat een actieve en mindful lifestyle definieert.” Potdevin meldt eveneens dat het merk op de goede weg is om in 2020 4 miljard dollar aan omzet te draaien.

In het derde kwartaal van dit financiële boekjaar behaalde het sportmerk een omzet van 619 miljoen dollar (525 miljoen euro). Brutowinst kwam neer op 322 miljoen dollar (273 miljoen euro) dankzij een toename van 16 procent. Vanwege de resultaten van het derde kwartaal, verhoogt Lululemon de verwachting voor het gehele boekjaar. Aan het einde van het boekjaar verwacht het bedrijf een omzet tussen de 2,5 en 2,6 miljard dollar (2,1 en 2,2 miljard euro).

Beeld: Lululemon Athletica website