• Home
  • Nieuws
  • Business
  • LVMH boekt omzetstijging in Q1

LVMH boekt omzetstijging in Q1

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Het luxeconcern LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton rapporteerde in het eerste kwartaal van het lopende boekjaar een omzetstijging van 16 procent naar 8,3 miljard euro. Het bedrijf dankte de groei aan een zwakke euro, waardoor de omzet buiten Europa een extra zetje kreeg.

Desondanks groeide de omzet minder hard dan in voorgaande kwartalen. De groep realiseerde het afgelopen kwartaal een organische groei van 3 procent, terwijl deze in het derde kwartaal 4 procent en in het vierde kwartaal 5 procent bedroeg. Dit heeft vooral te maken met minder vraag in Azië en Rusland en een moeilijk vergelijkbaar kwartaal een jaar geleden, toen Japanse consumenten luxe producten in rap tempo opkochten om een belastingverhoging in april voor te zijn.

LVMH zei dat Europa en de Verenigde Staten het bijzonder goed hadden gedaan, en compenseerden voor de voorraadvermindering van wijn en drank als gevolg van de strenge anti-corruptiemaatregelen in China.

De omzet van mode en lederwaren steeg met 16 procent naar 2,98 milard euro, terwijl die van horloges en sieraden met 19 procent toenam naar 723 miljoen euro. De parfums- en cosmeticatak boekte een omzetstijging van 16 procent naar 1,09 miljard euro, bij wijn en drank steeg deze met 12 procent naar 992 miljoen euro. Selective retailing, waaronder het merk Sephora, realiseerde een stijging van 20 procent naar 2,66 miljard euro.

Volgens het concern boekten de merken Fendi, Celine, Givenchy, Kenzo en Berluti een ‘uitstekend’ resultaat. Ook Sephora presteerde uitzonderlijk goed, met name in Noord Amerika en het Midden Oosten.

Het concern sprak niet over de verwachtingen voor het komende kwartaal. LVMH zal vandaag de resultaten toelichten in een telefoonconferentie.

LVMH