LVMH rapporteerde voor het derde kwartaal een omzetstijging van 16 procent naar 8,58 miljard euro. Zonder de gunstige effecten van de zwakke euro meegerekend, boekte het luxeconcern echter een organische groei van 7 procent. Dit was meer dan de gemiddelde groei van 5,4 procent die analisten hadden verwacht. Als gevolg stegen de bedrijfsaandelen op maandag met 0,5 procent.

Het luxeconcern dankte de groei voornamelijk aan de goede verkoop van Hennessy cognac en Bulgari sieraden. Daarentegen deed de mode- en lederwarendivisie het minder goed. De groei daarvan nam af naar 3 procent, vergeleken met een stijging van 10 procent in het tweede kwartaal.

Het bedrijf maakt de kwartaalcijfers van de individuele divisies niet bekend, maar zei wel dat de wijn en drankdivsie een organische omzetstijging van 16 procent had geboekt, vergeleken met 5 procent in het tweede kwartaal. Dit was de danken toegenomen vraag naar cognac in China.

De modedivisie registreerde een organische omzetgroei van slechts 3 procent, lager dan de 5 procent in het eerste halfjaar en ook minder dan analisten hadden voorspeld. Het bedrijf zei wel dat het merk Louis Vuitton nog steeds goed bleef groeien, met name de lederwaren van het merk. Ook Fendi deed het goed, terwijl Marc Jacobs en Donna Karan nog werkten aan de herpositionering van hun collecties.

De horloges- en sieradendivisie rapporteerde een omzetstijging van 11 procent, iets minder dan de stijging van 13 procent in het voorgaande kwartaal. Bulgari boekte de meeste groei, terwijl Tag Heuer zich opmaakt voor de lancering van zijn smartwatch, in samenwerking met Google en Intel. Ondertussen steeg de omzet van parfums en cosmetica met 7 procent, 1 procent minder dan in het tweede kwartaal.

Vandaag volgt een conference call waarin LVMH de cijfers zal toelichten.

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN