• Home
  • Nieuws
  • Business
  • LVMH overtreft verwachtingen in Q3

LVMH overtreft verwachtingen in Q3

Door Wendela van den Broek

bezig met laden...

Scroll down to read more

LVMH zag de omzet in het derde kwartaal met 6 procent stijgen naar 9,14 miljard euro, en overtrof daarmee de verwachtingen van Wall Street, die volgens Thomson Reuters een omzet van 8,91 miljard euro had verwacht. De koers steeg met 1,06 procent naar zijn hoogste punt in drie maanden.

Het Franse luxeconcern dankte de groei aan herstel in belangrijke markten zoals China en de Verenigde Staten. Op Frankrijk na bleef Europa volgens LVMH ook goed presteren. De Franse thuismarkt lijdt nog altijd onder de effecten van de terroristische aanslagen van vorig jaar, waardoor een groot aantal toeristen uitblijft. De groep genereert 10 procent van de omzet in Frankrijk.

De mode- en lederdivisie herstelde zich na een vlakke eerste helft met een groei van 5 procent, terwijl analisten een stijging van slechts 2 procent hadden verwacht.

Het Louis Vuitton merk zette een goede prestatie neer, met de lancering van een nieuw parfum vorig maand en een nieuwe bagagelijn van de hand van Marc Newson.

Fendi genereerde een ‘aanzienlijke omzetgroei’ hoewel LVMH geen individuele cijfers per merk bekendmaakt. Ook Céline, Loewe en Kenzo beleefden ‘goede groei’. Marc Jacobs blijft zijn collecties herpositioneren, aldus de groep.

De parfum- en cosmeticadivisie overtrof de markt, met uitzonderlijke prestaties van Parfums Christian Dior, Guerlain en Kenzo.

De wijn-en alcohol en horloge- en sieraden divisies waren minder succesvol. De eerste groeide met 4 procent, na een stijging van 13 procent in het tweede kwartaal, terwijl horloges en sieraden een stijging van 2 procent boekten, vergeleken met 4 procent in het tweede kwartaal.

LVMH