• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Luxesegment genereert omzet van 250 miljard euro

Luxesegment genereert omzet van 250 miljard euro

Door Marjolein Stormezand

bezig met laden...

Scroll down to read more

Het mode-luxe-segment lijkt langzaam bij te trekken. Volgens analisten van de Deutsche Bank is het luxe-segment in 2017 goed voor een totaalomzet van 250 miljard euro. Dat is veel meer dan de vijf procent groei die eerder werd verwacht.

De Deutsche Bank presenteerde dit cijfer tijdens een bijeenkomst over de luxemodeindustrie in Milaan. Volgens de analisten worden consumenten sneller verleid tot aankoop door aantrekkelijke luxeproducten met gestandaardiseerde prijzen. Geografisch gezien vinden de grootste uitgaven voor luxeproducten met 33 procent plaats in Europa. Daarna volgen Noord- en Zuid-Amerika (32 procent) en China (13 procent).

Deze groei is voor een groot deel aan de Chinese consument te danken. Zij zijn verantwoordelijk voor 31 procent van de aankopen. De verwachting is dat zij in 2020 een koopaandeel hebben van 34 procent. Toerisme speelt een belangrijke rol in de stijging. 60 procent van de Chinese consumenten doet zijn aankopen buiten China.

Millennials zijn een andere belangrijke factor. Deze generatie 21 tot 37-jarigen stimuleert de luxemarkt niet alleen als consument maar ook als influencer. Op dit moment zijn millennials verantwoordelijk voor 27 procent van de aankopen van luxegoederen. De Deutsche Bank verwacht dat dit in 2020 oploopt tot 33 procent.

Deutsche Bank
Luxesegment