Moncler S.p.A. heeft een goed eerste kwartaal achter de rug, zo blijkt uit de cijfers. Het luxemerk voerde de omzet op met 14 procent naar een bedrag van 378,5 miljoen euro. Hiermee zet de positieve trend bij het merk door.

In de retail steeg de omzet naar 291,4 miljoen euro dankzij een toename van 14 procent. In de groothandel kwam de omzetstijging neer op 15 procent en werd een bedrag van 87,1 miljoen euro behaald. De grootste groei werd genoteerd in ‘Azië en de rest van de wereld’, 45,2 procent omzetgroei. Deze regio is daarbij ook het belangrijkste gebied voor de omzet. Daarna volgt de EMEA (Europa, Midden-Oosten en Afrika) met een omzet van 108,1 miljoen euro dankzij een stijging van 28,6 procent. In thuisland Italië werd een omzet van 45 miljoen euro behaald door een toename van 12,1 procent. In Amerika kwam de stijging neer op 14,1 procent die de omzet opvoerde naar een bedrag van 53,3 miljoen euro.

Het moederbedrijf Eurazeo heeft afgelopen maart de aandelen die het nog in Moncler had terugverkocht aan het luxemerk. Eurazeo meldde destijds dat het de missie om Moncler te transformeren naar een internationaal icoon in de outerwear en accessoiremarkt heeft voltooid.

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN