J. Crew Group Inc. heeft in het derde kwartaal het nettoverlies zien toenemen van 5,7 miljoen dollar (5,1 miljoen euro) naar 19,9 miljoen dollar (17,9 miljoen euro). De omzet bleef nagenoeg gelijk door een omzetstijging van 1 procent. Goed nieuws voor de groep: J. Crew en Madewell kunnen worden gesplitst waardoor Madewell ook een beursgang kan maken.

Bij het merk J. Crew daalde de omzet in het derde kwartaal met 4 procent. De totale omzet van de groep werd omhoog gehaald door Madewell die een omzetstijging van 13 procent noteerde in het kwartaal. Hoewel J. Crew de omzet al kwartalen terug ziet lopen, blijft het op het gebied van omzet het grootste merk voor de groep. Het merk behaalde namelijk een omzet van 415,8 miljoen dollar (375,1 miljoen euro) terwijl de omzet van Madewell aan het einde van het derde kwartaal op 151,6 miljoen dollar (136,7 miljoen euro) stond.

J. Crew Group paste begin dit jaar de strategie van de groep aan nadat het boekjaar 2018 voor het bedrijf ‘teleurstellend’ eindigde. Dit resulteerde in een ‘nieuwe focus op het J. Crew merk’.

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN