• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Nieuwe eigenaar voor Nederlands accessoiremerk Noosa Amsterdam

Nieuwe eigenaar voor Nederlands accessoiremerk Noosa Amsterdam

Door Caitlyn Terra

bezig met laden...

Scroll down to read more

Business

Accessoiremerk Noosa Amsterdam heeft een nieuwe eigenaar. Het merk is overgenomen door Elena Lapko, distributeur van het merk in Rusland en andere Oost-Europese landen. De overname wordt bekendgemaakt middels een persbericht in handen van FashionUnited.

Noosa Amsterdam staat bekend om de leren armbanden, riemen, tassen en sandalen waar verschillende buttons, die chunks en jewelry worden genoemd, verwisseld kunnen worden. Lapko heeft de merkrechten gekocht van het merk. Noosa Amsterdam B.V. werd in juni failliet verklaard door de rechtbank van Amsterdam. In het eerste faillissementsverslag van de curator werd nog beschreven dat een doorstart niet mogelijk bleek, maar het merk is nu toch gered. “Dit jaar zijn er verschillende stappen genomen op het kantoor van het merk. Deze stappen leiden ertoe dat Noosa Amsterdam niet meer zou bestaan. Toen ik dit hoorde heb ik bijna meteen alle voordelen en nadelen bekeken en besloten om het merk te redden en de enige eigenaar te worden,” aldus Lapko in het persbericht. Het hoofdkantoor van het merk blijft Amsterdam en bijna alle werknemers die bij het bedrijf werkten onder de vorige eigenaar blijven bij het bedrijf werken.

Lapko is van plan uit te breiden in de Russische markt, een nieuwe limited edition collectie van armbanden en chunks te lanceren en verschillende overeenkomsten te sluiten met vertegenwoordigers in Spanje, Italië, Frankrijk, Griekenland en Groot-Brittannië en daarnaast ‘de liefde van kopers in de Verenigde Staten voor zich te winnen’, aldus het bericht.

Noosa Amsterdam werd in 2009 opgericht. De lederen producten worden gemaakt door ambachtslieden in Nepal, Indonesië, India en Peru. Het merk is onder andere verkrijgbaar in Nederland, Duitsland, België, Zwitserland, Australië, Oekraïne en Kazachstan. “Ik heb altijd vertrouwen gehad in Noosa Amsterdam en heb geen moment aan het merk getwijfeld. Als ik in de blije ogen van onze klanten kijk, begrijp ik dat Noosa een speciaal merk is en dat het een speciale betekenis heeft. In de moderne wereld, waar mode soms een punt van absurditeit bereikt, is het belangrijk om spiritualiteit en geloof te beschermen,” aldus Lapko.

Beeld: Noosa Amsterdam Facebook

elena lapko
Noosa Amsterdam