Tod’s S.p.A. heeft nog steeds te maken met een omzetdaling, zo blijkt uit het kwartaalverslag. De omzet liep terug met 4,3 procent in de eerste drie maanden van het financiële boekjaar. De Italiaanse groep is bezig met strategische veranderingen die moeten helpen om de omzetten toe te laten nemen.

Omzet in de groothandel liep nog steeds terug, maar in de eigen retail nam de omzet met 9,2 procent toe. “De terugkeer naar groei in de retail is een positieve indicatie die de geldigheid van onze strategische beslissing demonstreert,” aldus Tod’s CEO Diego Della Valle in het bericht.

Van alle merken in het portfolio behaalde alleen Roger Vivier een omzetplus, 16,2 procent. Tod’s, Hogan en Fay zagen allemaal de omzet teruglopen in het eerste kwartaal van het boekjaar. Het vasteland van China liet als enige regio groei zien in de kwartaalresultaten, 3,1 procent. In Italië, Europa, Amerika en de rest van de wereld waarin het merk actief is liep de omzet terug. Volgens Tod’s S.p.A. zijn de dalingen volledig te danken aan de afname in de groothandel.

 

Related Products

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN