Sloggi lanceert S by Sloggi wereldwijd en stapt in sportmode

Drie belangrijke punten op de agenda van Sloggi: de wereldwijde lancering van het sublabel S by Sloggi in de lente/ zomer 2018, de verdere uitrol van Sloggi Zero Feel én de lancering van de eerste athleisure wear-collectie Sloggi Move in de herfst van 2018.

Hoewel het lingeriebedrijf een nieuw richting is ingeslagen blijft comfort voor Sloggi de belangrijkste pijler. Het bodywear-merk ontwikkelt zich verder op het gebied van innovatief ondergoed, de Sloggi Zero Feel-collectie is hier een goed voorbeeld van. “Sloggi Zero Feel is eind 2015 gelanceerd in Japan. In Japan noteerde we een tweecijferige groei, gebaseerd op dit product alleen," zo meldt de perswoordvoerder Sloggi UK tijdens een bijeenkomst. Het innovatieve 360-stretchmateriaal werd ook in dat land ontwikkeld. Volgens de woordvoerder heeft Sloggi exclusiviteit op de fabricage.

Het merk wil vrouwen met hun ondergoed bevrijden en juist niet in een bepaalde vorm duwen. Ondergoed moet je niet voelen, is Sloggi van mening. De wereldwijde lancering voor de Zero Feel-campagne wordt dan ook op vrouwendag (8 maart) gelanceerd. Tot nu reageren inkopers erg enthousiast op het naadloze en beugeloze product, zo vertelt de woordvoerder. Verkoopprijzen van de Zero Feel collectie varieren van 14,99 euro voor een hipster, tot 39,99 euro voor een bralette top.

Sloggi lanceert S by Sloggi wereldwijd en stapt in sportmode

“Vrouwen hebben al veel te lang hun comfort opgeofferd om er sexy uit te zien en stijl verkozen boven functionaliteit. We zouden niet moeten kiezen: we moeten ons geweldig voelen én er ook geweldig uitzien. Net daar zorgt S by Sloggi voor. We willen de mythe ontkrachten dat comfort, functionaliteit en een strak, verfijnd ontwerp niet samengaan. Zo willen we vrouwen een hoogstaand assortiment aanbieden dat ook de kernwaarden van ons merk belichaamt – innovatie en echt comfort.”

Anna Stark, hoofd Marketing Sloggi regio Noord, in een persbericht

Ook nieuwe sublabels S by Sloggi & Sloggi Move

In maart lanceert het ondermodemerk ook de S by Sloggi bodywearcollectie, bestaande uit vier lijnen; Serenity en Silhouette voor vrouwen en Simplicity en Sophistication voor mannen. De luxe bodywear-collectie wordt vervaardigd uit een zachte modal-elastaancombinatie, Hyper Micro-materiaal en Oostenrijkse stoffen met een combinatie modal-polyamide en katoen-polyamide. De vier lijnen worden uitgevoerd in de rustige tinten 'Grey Combination', 'Angora' en 'Foggy Mauve'. Verkoopprijzen van de S by Sloggi artikelen gaan van 20,99 euro tot 44,99 euro.

Sloggi Move, de athleisure wear-collectie wordt in de herfst van 2018 uitgebracht. Deze collectie bestaat uit drie lijnen: Flow (voor een wandeling met de hond), Flex (voor lichte lichamelijke activiteiten) en Fly (voor de sportschool en zwaarde lichamelijke inspanning). De sportmode-lijn is vanaf augustus verkrijgbaar.

Sloggi lanceert S by Sloggi wereldwijd en stapt in sportmode

Over Sloggi

Sloggi is een dochteronderneming van Triumph International. Het modebedrijf is een toonaangevende producent van lingerie en ondermode, bad- en nachtkleding, met onder andere merken Triumph en Sloggi in hun portfolio. De omzet van het bedrijf wordt geschat op 1,9 miljard dollar (1,6 miljard euro). Het bedrijf telt in totaal 42.000 werknemers en heeft verkooppunten in 45 landen.

In Nederland heeft Sloggi 670 verkooppunten (deuren), in Belgie 420. In beide landen gaat het om multibrandretailers.

Beeld: bodywear sublabel S by Sloggi (foto 1 & 3) en Zero Feel campagnebeeld (foto 2). Credit: Sloggi.