Eens werd Gap gezien als het ultieme Amerikaanse merk voor basics, maar in de loop der jaren heeft het bedrijf steeds meer moeite gekregen met het vasthouden van de aandacht van consumenten. Voor een groot deel komt dit door de verminderde interesse voor jeans en fleecetruien van het merk. Nu Gap ook […]

Het Amerikaanse modebedrijf Oxford Industries rapporteerde voor het derde kwartaal van het lopende boekjaar een verlies van 2,1 miljoen dollar (1,9 miljoen euro) of een nettoverlies van 8 cent per aandeel. Daarmee overtrof het echter wel de verwachtingen van analisten die op een gemiddeld nettoverlies […]

Jonathan Saunders stopt met zijn eigen gelijknamige modelabel. De lente-/zomercollectie 2016 zal de laatste collectie van de Britse ontwerper zijn. Saunders heeft de beslissing genomen in overleg met zijn investeerder en business partner Eisesha Bharti Pasricha. Dat melden diverse media. “Het is geen […]

De voormalige CEO en oprichter van American Apparel, Dov Charney, wil American Apparel nieuw leven in blazen. Hij laat weten dat hij plannen maakt met potentiële en bestaande investeerders om een doorstart te realiseren van het failliete bedrijf. “Charney is ervan overtuigd dat nieuwe en bestaande investeerders […]

Tamara Mellon, de oprichtster van het succesvolle schoenenmerk Jimmy Choo, heeft faillissement aangevraagd. De faillissementsaanvraag betreft haar gelijknamige bedrijf, dat zij in november 2013 oprichtte na Jimmy Choo in 2011 te hebben verlaten. Mellon zou volgens diverse mediaberichten activa van tussen […]

PVH Corp, het moederbedrijf van merken als Calvin Klein en Tommy Hilfiger, zag de winst in het derde kwartaal van het lopende boekjaar dalen als gevolg van een lagere omzet. Desondanks, overtroffen de winstcijfers de verwachtingen van analisten. De bedrijfsaandelen stegen na sluiting van de markt met […]

Alessandro Michele staat pas tien maanden aan het roer als creatief directeur bij Gucci, maar zijn visie heeft in die tijd al veel teweeggebracht. Heel verrassend is dit niet, omdat hij al sinds 2002 achter de schermen van het modehuis werkzaam is geweest. Michele werd destijds aangenomen door niemand […]

Creatief directeur Alessandro Michele versterkt het team van Gucci pas tien maanden, maar zijn visie heeft in deze korte tijd al een grote invloed gehad op het modehuis. Dit komt niet helemaal als een verrassing, omdat hij al sinds 2002 achter de schermen van het merk werkzaam is. Michele werd aangenomen […]

Mode is een altijd-veranderende industrie. Bedrijven die de wereldwijde modeindustrie domineren moeten gelijke tred houden met of liever nog inspelen op veranderingen. In de omgeving waarin de currurentie moordend is, zijn business analyses en marktonderzoek must-have tools. FashionUnited nam de grootste […]

In november boekte de Japanse modeketen een omzetdaling van 8,9 procent, terwijl de vergelijkbare omzet met zelfs 9,9 procent daalde. Ondertussen zakte de omzet uit de online activiteiten met 8,1 procent. De retailer, die onderdeel uitmaakt van het Japanse modeconcern Fast Retailing, weet de dalingen […]

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN