Nu de New York Fashion Week langzaam tot een einde komt, verplaatst de aandacht van de modeindustrie zich over de oceaan naar de hoofstad van Engeland, voor London Fashion Week. Net als voor New York Fashion Week heeft FashionUnited in kaart gebracht wat het halfjaarlijkse modespektakel de stad Londen […]

Hoewel H&M in de maand augustus een omzetstijging van 7 procent realiseerde, merkte het Zweedse modebedrijf wel op dat de omzet in de tweede helft van de maand leed onder het ongebruikelijk warme weer in de meeste markten waar de groep actief is. In het derde kwartaal van 2016, dat op 31 augustus eindigde, […]

De Italiaanse luxegroep Tod’s kampt met een dalende winst en omzet als gevolg van aanhoudende moeilijkheden in de luxe sector. Het moederbedrijf van de merken Tod’s, Hogan, Fay en Roger Vivier rapporteerde een netto winstdaling van ruim 25 procent naar 37,4 miljoen euro in het eerste halfjaar, terwijl […]

De terroristische aanslagen van vorig jaar in Parijs hebben toerisme naar de Franse hoofdstad flink beperkt. Als gevolg zag Galeries Lafayette de omzet in de eerste helft van het lopende boekjaar met 6 procent dalen, zo meldt WWD. De omzet bedroeg 1,6 miljard euro, tegenover 1,7 miljard euro in dezelfde […]

R&S Retail heeft de aankoopoptie op de Belgische Brantano Groep uitgeoefend en is daarmee de nieuwe eigenaar van de Belgische schoenen- en retailketen. Hiermee brengt R&S Retail Group het Belgische FNG, Miss Etam en Brantano onder één dak. Dat heeft R&S bekendgemaakt. “Door de verwerving […]

Het Zwitserse luxe concern Richemont gaf een tweede winstwaarschuwing nadat de luxe horlogesector met een verdere groeistagnatie te maken kreeg in de eerste helft van het lopende boekjaar. De koers daalde als gevolg met 4 procent. Het moederbedrijf van merken als Cartier, IWC, Montblanc en Chloé zag […]

Ondanks de moeilijke marktomstandigheden wist kledingketen Gerry Weber positieve resultaten te boeken. In de eerste negen maanden van boekjaar 2015/2016 zag Gerry Weber de omzet met 1,3 procent stijgen tot 638,5 miljoen euro. Geen tijd om het hele artikel te lezen? Scroll verder naar beneden voor een […]

De resultaten van Hermès waren beter dan gedacht in het eerste half jaar van 2016. De Hermès Group behaalde een omzet van 2,4 miljard euro, wat neerkomt op een stijging van 7 procent bij constante wisselkoersen. De winst steeg met maar liefst 13 procent tot 545 miljoen euro. Geen tijd om het hele artikel […]

Het herenlabel Wahts stopt met traditionele luxe retail en stapt over op de direct to consumer strategie. Het in Amsterdam gevestigde high-end herenmerk heeft daarom een nieuw online platform gelanceerd: Wahts.com. Door de nieuwe strategie kan het merk nu ‘dezelfde luxe basics voor een sympathiekere […]

Wolford heeft in het eerste kwartaal van het lopende boekjaar opnieuw te maken gekregen met tegenvallende cijfers. De omzet van het Oostenrijkse beenmode- en lingeriebedrijf daalde met 18 procent, of 16,9 procent bij constante wisselkoersen, naar 27,74 miljoen euro. Als gevolg van ‘moeilijke marktomstandigheden’ […]

Related Products

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN