De Britse mode e-tailer Boohoo.com heeft een goed halfjaar achter de rug. In H1 was de omzet van Boohoo.com 90,8 miljoen pond (122,9 miljoen euro), wat een stijging van 35 procent bedroeg in vergelijking met vorig jaar. In het halfjaarverslag dat Boohoo.com vandaag heeft gepubliceerd, komt verder naar […]

De Steilmann SE Group, één van de grootste kledingbedrijven in Duitsland, bereidt een beursgang voor. Dat bericht de Duitse nieuwssite ARD. Het bedrijf, dat eigendom is van de Italiaanse families Puller, Giazzi en de Italiaanse ondernemers Miro Radici, Edoardo Miroglio en Donato Martinelli, zal nog […]

Ondanks de afgenomen economische groei in China, ziet Fast Retailing nog grote groeimogelijkheden in het land. Dat zei CEO Tadashi Yanai tijdens de lancering van een nieuwe reeks producten in samenwerking met Walt Disney. Het Japanse moederbedrijf van modeketen Uniqlo ervaart nog “absoluut geen’ last […]

Plussize fashion ofwel mode in grotere (dames)maten staat volop in de belangstelling. Onlangs werd voor het eerst een plussize collectie geshowd op de catwalk van New York Fashion Week als onderdeel van het populaire Amerikaanse tv-programma Project Catwalk. En in Groot Brittannië is een onderzoek gepubliceerd […]

Nike heeft voor het eerste kwartaal van het lopende boekjaar een beter dan verwachte winst geboekt. De bedrijfsaandelen stegen, mede door de onverwachte stijging van ‘future orders’, met 6 procent op donderdag. De nettowinst steeg met 23 procent naar 1,18 miljard dollar (1,05 miljoen euro), terwijl […]

E-commercebedrijf FashCom heeft afgelopen week de domeinnaam van Shirts.nl overgenomen. Het bedrijf betaalde een bedrag van 25.000 euro voor de naam. Dat schrijft Twinklemagazine.nl. De mode e-tailer start in de loop van volgend jaar met verkopen via Shirts.nl. “De tijd is rijp voor een nieuwe productgroep,” […]

Nederlandse consumenten besteden in de eerste zes maanden van 2015 meer aan online aankopen. In totaal werd bijna acht miljard euro uitgegeven aan online producten en diensten, een stijging van 18,4 procent ten opzichte van vorig jaar. Dat blijkt uit cijfers van de Thuiswinkel Markt Monitor, het onderzoek […]

De nieuwe #ImPerfect-campagne van Esprit moet het merk gaan neerzetten als opvallender en jonger: een impuls die het bedrijf zeker nodig heeft na het boekjaar 2014-15. Het doel van de campagne waarbij sociale media een hoofdrol spelen, is het aantrekken van nieuwe klanten en het behouden van huidige […]

Skooter-oprichter Lex Hes heeft bij de politie aangifte gedaan tegen de curator die het faillissement van zijn modeketen heeft afgehandeld. Hes beschuldigt de curator onder meer van verduistering en valsheid in geschrifte. Dat meldt RetailNews. Modeketen Skooter werd in september vorig jaar failliet […]

In de eerste negen maanden van dit jaar, van 1 december 2014 tot en met 31 augustus 2015, is de omzet van H&M met 22 procent (exclusief btw) gestegen tot 132 miljard Zweedse kroon (14 miljard euro). Met wisselkoerscorrecties kwam de omzetstijging uit op 12 procent. CEO Karl-Johan Persson laat weten: […]

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN