De Spaanse modegroep Cortefiel is te koop. CVC, PAI Partners en Permira, de huidige bezitters van de Cortefiel Group, hebben investeringsbank Goldman Sachs aangesteld om een nieuwe eigenaar voor de moderetailer te zoeken. Dat meldt de Spaanse krant Expansión. Volgens bronnen die bekend zijn met de situatie, […]

Het Italiaanse modemerk Diesel, vooral bekend om haar denim, heeft bekend gemaakt dat het een verandering in de organisatie zal doorvoeren. Dat meldt het bedrijf in een persbericht. De nieuwe organisationele structuur van het bedrijf heeft de naam Diesel Europe gekregen, en is bedoeld om binnen het […]

De Europese Unie was vorig jaar opnieuw wereldleider in kledingverkoop. Met een omzet van 350 miljard dollar loopt Europa ver vooruit op haar concurrenten China en de Verenigde Staten. Dat blijkt uit gegevens van Statista, dat onderzoek doet naar wereldwijde marktleiders in kledingverkoop. Europa wordt […]

De Britse mode e-tailer Boohoo.com heeft een goed halfjaar achter de rug. In H1 was de omzet van Boohoo.com 90,8 miljoen pond (122,9 miljoen euro), wat een stijging van 35 procent bedroeg in vergelijking met vorig jaar. In het halfjaarverslag dat Boohoo.com vandaag heeft gepubliceerd, komt verder naar […]

De Steilmann SE Group, één van de grootste kledingbedrijven in Duitsland, bereidt een beursgang voor. Dat bericht de Duitse nieuwssite ARD. Het bedrijf, dat eigendom is van de Italiaanse families Puller, Giazzi en de Italiaanse ondernemers Miro Radici, Edoardo Miroglio en Donato Martinelli, zal nog […]

Ondanks de afgenomen economische groei in China, ziet Fast Retailing nog grote groeimogelijkheden in het land. Dat zei CEO Tadashi Yanai tijdens de lancering van een nieuwe reeks producten in samenwerking met Walt Disney. Het Japanse moederbedrijf van modeketen Uniqlo ervaart nog “absoluut geen’ last […]

Plussize fashion ofwel mode in grotere (dames)maten staat volop in de belangstelling. Onlangs werd voor het eerst een plussize collectie geshowd op de catwalk van New York Fashion Week als onderdeel van het populaire Amerikaanse tv-programma Project Catwalk. En in Groot Brittannië is een onderzoek gepubliceerd […]

Nike heeft voor het eerste kwartaal van het lopende boekjaar een beter dan verwachte winst geboekt. De bedrijfsaandelen stegen, mede door de onverwachte stijging van ‘future orders’, met 6 procent op donderdag. De nettowinst steeg met 23 procent naar 1,18 miljard dollar (1,05 miljoen euro), terwijl […]

E-commercebedrijf FashCom heeft afgelopen week de domeinnaam van Shirts.nl overgenomen. Het bedrijf betaalde een bedrag van 25.000 euro voor de naam. Dat schrijft Twinklemagazine.nl. De mode e-tailer start in de loop van volgend jaar met verkopen via Shirts.nl. “De tijd is rijp voor een nieuwe productgroep,” […]

Nederlandse consumenten besteden in de eerste zes maanden van 2015 meer aan online aankopen. In totaal werd bijna acht miljard euro uitgegeven aan online producten en diensten, een stijging van 18,4 procent ten opzichte van vorig jaar. Dat blijkt uit cijfers van de Thuiswinkel Markt Monitor, het onderzoek […]

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN