Het luxe modehuis Ralph Lauren kampt met een sterke dollar en minder koopkracht van consumenten. In het derde kwartaal daalde de nettowinst met 9,3 procent naar 215 miljoen dollar (189,5 miljoen euro), terwijl de vergelijkbare omzet met 2 procent zakte. Ralph Lauren stelde derhalve de prognose voor […]

Luxeconcern LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton rapporteerde in 2014 een winststijging van 64 procent naar 5,65 miljard euro, met name dankzij de verkoop van een belang van 23 procent in rivaal Hermès. Zonder deze meevaller van 2,8 miljard euro, daalde de recurrente operationele winst echter met 5 procent. […]

Suitcase, het Belgische antwoord op Outfittery en the Cloakroom, heeft een kapitaalinjectie gekregen van een half miljoen euro. Met het geld gaat het online shoppingplatform voor mannen een fysieke showroom openen. Ook het online platform wordt vernieuwd en uitgebreid. Zo kan de klant zijn digitale […]

De modeketen Thom Broekman gaat een gedeeltelijke doorstart maken. Oud-directeur Thom Broekman neemt 3 filialen in Utrecht over, zo liet curator Hans Hendriks weten. Het bedrijf werd in januari failliet verklaard. Het gaat om de Utrechtse winkels met ‘Thom Broekman’ op de gevel en om de ‘Rode Winkel’. […]

Het wordt een spannende week voor warenhuis V&D. Dit weekend werd er nog bericht dat V&D’s toekomst ‘aan een zijden draad hing’ en vandaag blijkt dat het warenhuis zelf ook ernstig rekening houdt met een einde van V&D. Dat blijkt uit een brief die het warenhuis dit weekend naar zijn verhuurders stuurde. […]

Curator Olaf Poorthuis heeft er een hard hoofd in dat House of Shoes wordt gered. "Gelet op de slechte economische situatie in de retail zijn de verwachtingen daarover niet hooggespannen," zegt hij tegen Nu.nl. De Nederlandse schoenenketen ging vorige week dinsdag voor de tweede keer failliet. In oktober […]

Het merk Hom maakt na 28 jaar de overstap van Triumph naar de Huber Group. Deze stap is het gevolg van een koerswijziging bij Triumph International. Het bedrijf wil het meer focussen op de grootste internationale merken. Huber wil juist uitbreiden op het gebied van exclusief herenondergoed. Om het handschrift […]

De detailhandel heeft in 2014 een lichte volumegroei behaald. De omzet steeg echter nauwelijks, door de lagere prijzen. Ook in het nieuwe jaar blijft de groei beperkt, laat ING weten. Door een aantrekkende economie en stijgende koopkracht lijkt de groei in de detailhandel in 2015 door te zetten. Maar […]

De evolutie van een accessoiremerk tot een heus luxe lifestylemerk heeft Coach de nodige winst gekost. Het Amerikaanse bedrijf rapporteerde in het tweede kwartaal een nettowinstdaling van 38,3 procent naar 183,5 miljoen dollar (161,8 miljoen euro). Zonder de kosten van de transformatie was de nettowinst […]

Het Italiaanse Pepe Jeans komt in handen van M1. De Libanese groep legt 900 miljoen euro voor het bedrijf neer en heeft daarmee het bod van concurrent Pai aan de kant geschoven. Dat melden diverse media. Volgens ingewijden is de beslissing al genomen en wordt er momenteel aan de details gewerkt. De […]

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN