Christopher Bailey, CEO en creatief directeur van Burberry, is positief over de resultaten van het Britse modehuis in het derde kwartaal van het lopende boekjaar. "We zijn blij met deze sterke resultaten in een belangrijke periode. Al onze teams hebben onvermoeibaar gewerkt om de beste kwaliteit te […]

Asos sloot een anders moeizaam 2014 gunstig af dankzij meer vraag en een forse omzet in de kerstperiode. Aandelen in de Britse modewebshop stegen met ruim 7 procent als gevolg van het positieve bericht. Het bedrijf gaf het afgelopen jaar drie winstwaarschuwingen en leed erg onder de nasleep van een […]

Het Canadese sport- en yogamerk Lululemon heeft dankzij een forse kerstomzet een gunstige prognose gemaakt voor het huidige kwartaal. De aandelen in het bedrijf stegen als gevolg met bijna 9 procent. Het kwakkelende bedrijf verwacht in de drie maanden tot 1 februari een vergelijkbare omzet van 6 tot […]

De Nederlandse schoenenketen Taft is door de rechtbank in Amsterdam failliet verklaard. Kees van den End van Levenbach Advocaten is aangesteld als curator. Hij zal de failliete boedel beheren en de mogelijkheden voor een doorstart onderzoeken. Alle elf winkels van Taft zijn momenteel nog geopend. Van […]

Precies een jaar nadat Bruno Magli gekocht werd door het Zwitserse Da Vinci Invest, heeft het Italiaanse schoenenmerk een nieuwe eigenaar. Marquee Brands van de Amerikaanse private equity firma Neuberger Berman heeft het merk overgenomen voor 28,5 miljoen euro. Bruno Magli heeft een schuld van bijna […]

De Japanse modegroep Fast Retailing boekte in het eerste kwartaal van het lopende boekjaar een nettowinststijging van maar liefst 64 procent naar 68,8 miljard yen (488 miljoen euro). Hiermee overtrof het bedrijf de verwachtingen van analisten, die een winstprognose van 48,4 miljard yen hadden gemaakt. […]

De Vlaamse lingeriefabrikant Van de Velde, bekend van merken als Marie Jo en Prima Donna, meldt dat de omzet in 2014 met 8,8 procent is gegroeid. In 2013 was de omzet van het lingeriebedrijf uit België nog 182,4 miljoen euro. In 2014 is dit flink gestegen naar 198,5 miljoen euro. Like-for-like groeide […]

Even leek het weer goed te gaan bij de Etam Groep, het moederbedrijf van de Nederlandse modeketens Miss Etam en Promiss. Na de reorganisatie in 2013 deelde CEO John van der Ent zijn plannen om met Miss Etam naar het buitenland te gaan. En afgelopen zomer nog breidde de damesmodezaak uit met een lingerielijn. […]

Nederlandse webshops en pakketbezorgers hebben in december 2014 meer bestellingen op tijd kunnen bezorgen dan in december 2013. Een positief gegeven, maar niet geheel aan de webwinkels toe te schrijven. Met name de bezorging rond kerst is een stuk beter verlopen dan in 2013 het geval was, terwijl deze […]

De Nederlandse retailservice-organisatie Euretco is in gesprek met een Duitse inkooporganisatie. Een woordvoerder van Euretco heeft dat bevestigd aan FashionUnited.nl, nadat er geruchten waren over een overname. "We hebben reeds een zakelijke relatie, doordat zij enkele private labels van ons aanbieden […]

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN