• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Puma introduceert nieuwe duurzaamheidsstrategie na vervroegd behalen van doelen

Puma introduceert nieuwe duurzaamheidsstrategie na vervroegd behalen van doelen

Door Caitlyn Terra

bezig met laden...

Scroll down to read more

Business

Puma krikt de duurzaamheidsdoelen van het bedrijf omhoog, zo meldt het in een persbericht. Het Duitse merk behaalde namelijk de eerder gezette doelen twee jaar eerder dan verwacht. Zo kwam aan het einde van 2018 50 en 66 procent van al het katoen en polyester dat het merk gebruikte al van duurzame bronnen.

Daarom verhoogt Puma het doel nu van 50 procent tegen 2020 naar 90 procent tegen die tijd. “We zijn trots dat we onze doelen voor meer duurzame materialen twee jaar eerder dan gepland hebben waargemaakt. Er is nog steeds ruimte voor verbetering en dat is waarom we stappen hebben ondernomen met onze leveranciers om het aandeel van duurzame materialen scherp te verhogen vanaf nu,” aldus Stefan Seidel, hoofd van corporate sustainability bij Puma in het persbericht.

Naast de duurzaam verkregen katoen en polyester stoffen behaalde Puma ook het doel om 90 procent van al het leder, papier en karton van duurzamere bronnen te verkrijgen. Zo gebruikt Puma FSC gecertificeerd papier en katoen en komt het leer van leerlooierijen met een certificering van de Leather Working Group, aldus het persbericht.

Beeld: Puma SE newsroom / Ralf Rödel

Duurzaamheid
Puma
Puma SE