• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Richemont stelt teleur in Q3

Richemont stelt teleur in Q3

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Het Zwitserse luxeconcern Compagnie Financière Richemont realiseerde in het derde kwartaal van het lopende boekjaar een omzet van 3,05 miljard euro, een stijging van 3,7 procent ten opzichte van vorig jaar. Analisten hadden echter een omzet van 3,09 miljard euro verwacht. Als gevolg daalden de aandelen aanvankelijk met 6,5 procent, en vervolgens op donderdagochtend met 14,1 procent.

Het moederbedrijf van merken als Chloe, Cartier, Dunhill en luxe webshop Net-a-porter zei dat de omzet in het derde kwartaal lager was dan in de eerste helft van het jaar. Analisten hadden een stijging van 1,5 procent voorspeld. In oktober had Richemont al een omzetdaling van 1 procent gemeld als gevolg van de protesten in Hongkong.

De politieke onrust in Hongkong heeft de groep de nodige omzet gekost. In de regio Azië-Pacific daalde de omzet met 5 procent (12 procent tegen constante wisselkoersen). In Japan daalde de omzet ook, met 2 procent.

Richemont profiteerde in Europa van de forse vraag, meer toerisme op populaire bestemmingen en gunstige wisselkoersen. Daar steeg de omzet met 10 procent, terwijl deze in Noord- en Zuid-Amerika met 14 procent toenam.

Net-a-porter en de juwelendivisie van de groep zorgden voor de meeste omzet in het derde kwartaal. De luxe webshop van oprichtster Nathalie Massanet blijft 'ver boven' het gemiddelde groeien, aldus Richemont. De horlogedivisie rapporteerde ondertussen een omzetdaling van 4 procent (tegen constante wisselkoersen), voornamelijk door de onrust in Hongkong en Macau en de terughoudendheid van groothandelspartners ten gevolge hiervan.

In de eerste negen maanden van het lopende boekjaar steeg de omzet met 3 procent (2 procent tegen constante wisselkoersen).

Richemont