Richemont wil samenwerken met LVMH en Kering

Johann Rupert, de voorzitter van Swiss modeconglomeraat Richemont heeft concurrerende ondernemingen Kering en LVMH benaderd om samen een luxe e-commerce platform op te zetten dat kan concurreren met online marktplaatsen als Amazon.

De Zuid-Afrikaanse miljardair onthulde dat hij gesprekken heeft gevoerd met Bernard Arnault, de voorzitter van LVMH, en leidinggevenden van Kering. De gesprekking gingen over een toetreding tot het nieuwe Yoox-Net-a-Porter platform, waar Richemont gedeeltelijk eigenaar van is. Tijdens een conferentie in Monaco zei hij dat luxegoederen producenten een zwaardere positie moeten creëren in e-commerce, om de toenemende concurrentie het hoofd te kunnen bieden.

In gesprek met de Financial Times tijdens een evenement in Monte Carlo zei Rubert: “We zijn niet groot genoeg. Ik heb tegen hen gezegd dat ze bij ons platform kunnen komen en een eigen vermogen kunnen hebben binnen ons platform.” Richemont heeft als doel een platform creëren dat openstaat voor luxe merken, waaronder particuliere Chanel.

Het nieuws volgt kort op de berichten dat Yoox en Net-a-Porter gaan fuseren, wat een jaarlijkse omzet van 1,3 miljard euro moet genereren. Concurrent Amazon had vorig jaar een omzet van 89 miljard dollar (79 miljard euro). Het luxe bedrijf Richemont streeft ernaar om een ‘dominant neutraal platform voor de luxegoederen industrie’ van Yoox-Net-a-Porter te maken.

 

Related Products

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN