• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Sterk Q1 voor PVH Corp

Sterk Q1 voor PVH Corp

Door Wendela van den Broek

bezig met laden...

Scroll down to read more

Tommy Hilfiger en Calvin Klein leverden begin dit jaar de gewenste resultaten. Moederbedrijf PVH Corp zag in het eerste kwartaal van het lopende boekjaar de winst stijgen naar 231,6 miljoen dollar (207,7 miljoen euro), of 1,50 dollar per aandeel, ten opzichte van 114,1 miljoen dollar, of 1,37 dollar per aandeel, een jaar geleden. De netto omzet steeg ondertussen van 1,78 miljard dollar vorig jaar naar 1,81 miljard dollar (1,62 miljard euro).

”We zijn zeer tevreden met de resultaten voor het eerste kwartaal 2016, die onze verwachtingen overtroffen ondanks een moeizaam retailklimaat in de Verenigde Staten,” zei CEO Emanuel Chirico in een persverklaring. Het hoogtepunt waren de merken Calvin Klein en Tommy Hilfiger, aldus Chirico.

De omzet van Calvin Klein steeg met 13 procent, terwijl deze in Noord-Amerika met zelfs 14 procent toenam. In het buitenland daalde de omzet juist met 1 procent, met een aanhoudende zwakke omzet in toeristische gebieden.

Tommy Hilfiger zag de totale omzet met 4 procent stijgen, dankzij een stijging van 11 procent in het buitenland. Deze werd geholpen door de acquisitie van Tommy Hilfiger Azië. In de Amerikaanse thuismarkt daalde de omzet van het merk met 5 procent. De divisie Heritage Brands rapporteerde een daling van 12 procent als gevolg van de rationalisatie van het bedrijf.

PVH verwacht voor het volledige boekjaar een winst per aandeel van tussen 6,45 en 6,55 dollar, waarbij rekening is gehouden met het negatieve effect van ongunstige wisselkoersen. Voor het tweede kwartaal verwacht de groep een winst per aandeel van 1,25 tot 1,30 dollar, een stijging van ongeveer 25 procent ten opzichte van vorig jaar.

PVH Corp