• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Under Armour Q2: ondanks omzetstijging verlies van 82,5 miljoen

Under Armour Q2: ondanks omzetstijging verlies van 82,5 miljoen

Door Marjolein Stormezand

bezig met laden...

Scroll down to read more

De herstructurering bij Under Armour, Inc. blijft nog steeds een stempel drukken op de netto inkomsten, dit blijkt uit het financiële rapport van het bedrijf. De omzet voor het tweede kwartaal eindigend op 30 juni 2018 steeg 8 procent tot 1,2 miljard dollar (0,9 miljard euro). Het nettoverlies voor het tweede kwartaal kwam uit op 96 miljoen dollar (82,5 miljoen euro). Zonder de herstructureringskosten zou het bedrijf een nettoverlies van 34 miljoen dollar (29,2 miljoen euro) schrijven.

De omzet uit de groothandel steeg 9 procent naar 710 miljoen dollar (610,5 miljoen euro). De direct-to-consumer-omzet steeg 7 procent naar 414 miljoen dollar (356 miljoen euro), wat neerkomt op 35 procent van de totale omzet in het tweede kwartaal.

Beweeg over de grafiek om meer te weten te komen.

De omzet uit de regio Noord-Amerika steeg 2 procent naar 843 miljoen dollar (724,9 miljoen euro). De internationale omzet kwam uit op een totaal van 302 miljoen dollar (259,7 miljoen euro), een stijging van 28 procent. De regio Azië-Pacific groeide 34 procent en de regio Latijns-Amerika met 7 procent.

Voor het boekjaar 2018 verwacht het bedrijf dat de omzet ongeveer 3 tot 4 procent zal toenemen. "Door voortdurende verbeteringen in onze marktprocessen zijn we beter in staat om een meer consistente, voorspelbare weg te bewandelen voor onze consumenten, klanten en aandeelhouders op de lange termijn,” aldus CEO van Under Armour Kevin Plank in het verslag.

Under Armour, Inc. kondigde vorig boekjaar na het tweede kwartaal een herstructurering aan. Dit doet het bedrijf om zo ‘de financiële bronnen beter op één lijn te krijgen om in de steeds veranderende vraag van consumenten te kunnen voorzien’, aldus het bedrijf destijds.

MULTIMEDIA
Under Armour
Under Armour Inc