• Home
  • Nieuws
  • Business
  • VF Corp rapporteert winstdaling in Q1

VF Corp rapporteert winstdaling in Q1

Door Wendela van den Broek

bezig met laden...

Scroll down to read more

Het Amerikaanse VF Corp, moederbedrijf van merken als The North Face en Timberland, rapporteerde voor het eerste kwartaal een netto winstdaling van 9,9 procent naar 260,3 miljoen dollar (229,6 miljoen euro). De omzet voor het kwartaal bedroeg 2,81 miljard dollar (2,48 miljard euro), een kleine stijging vergeleken met 2,81 miljard euro vorig jaar. Aandelen in het bedrijf daalden met 1 procent.

Ondanks de winstdaling deden de vijf grootste merken van de modegroep het goed. The North Face boekte een omzetstijging van 8 procent, terwijl Timberland een stijging van 3 procent rapporteerde, en Vans 2 procent. Het jeansmerk Wrangler boekte een omzetgroei van 4 procent, terwijl Lee deze ook met 4 procent zag stijgen.

”In het eerste kwartaal boekten we resultaten die geheel naar verwachting waren, en onze prestaties brengen ons inderdaad op schema om onze doelstellingen voor 2016 te behalen,” zei VF voorzitter en CEO Eric Wiseman.

Volgens Wiseman leverde de direct to consumer activiteiten de beste resultaten op, met een groei van 8 procent. “Dit bewijst dat onze merken en producten het goed doen bij de consument,” zei hij.

De prognose voor het volledige boekjaar blijft onveranderd, met een verwachte omzetstijging van rond de 5 procent, een operationele marge van 14,4 procent en een winst per aandeel stijging van 11 procent.

VF CORP