• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Wehkamp werkt nu samen met kookwinkel Cookinglife

Wehkamp werkt nu samen met kookwinkel Cookinglife

Door Nora Veerman

bezig met laden...

Scroll down to read more

Wehkamp wordt culinair: het Nederlandse online warenhuis is een samenwerking aangegaan met kookwinkel Cookinglife. Dat meldt Wehkamp in een persbericht. De samenwerking komt voort uit de wens van Wehkamp om haar assortiment koken en tafelen “beter aan te laten sluiten op de vraag van de klant”. Het partnerschap met Cookinglife moet resulteren in een uitgebreider kookassortiment voor Wehkamp, waarin meer bekende merken zijn opgenomen.

Het bestaande kookassortiment van Wehkamp wordt sinds 26 november geleidelijk aangevuld met producten en merken uit de schappen van Cookinglife. Daar komen nog onder meer messen van Diamant Sabatier, herbruikbare verpakkingen van Bee’s Wax, servies van Villeroy & Boch en koffiepotjes van Bodum bij. Klanten van Wehkamp kunnen over een poosje kiezen uit 7.000 verschillende kookartikelen.

Glenn Taylor, CSO bij Wehkamp beaamt in het persbericht: “Wij willen alles bieden wat een gezin nodig heeft in de keuken. Cookinglife is een professionele partner, waarmee we op een snelle manier ons huidige assortiment kunnen uitbreiden. Zij vullen een gat op binnen onze koken & tafelen categorie, waardoor onze klanten straks voor alles bij ons terecht kunnen.”

Eerder ging Wehkamp al een samenwerking aan met BCC, die het online warenhuis voorziet in elektronica en huishoudelijke apparaten. De samenwerkingen met andere bedrijven op het gebied van wonen en inrichten zorgen niet alleen voor een breder aanbod, maar verminderen voor Wehkamp mogelijk ook financiële risico’s. Het het grootste deel van de klanten van Wehkamp koopt er kleding, maar dat blijkt voor Wehkamp een substantiële kostenpost, onder meer wegens de lage winstmarges en de hoge kans op retouren. De elektronica en kookartikelen, bijvoorbeeld, zijn op dat vlak betrouwbaarder. Gisteren kondigde het warenhuis nog een strategieverandering aan waarin de focus voornamelijk op winst ligt, in plaats van groei. Samenwerkingen zoals die met BCC en Cookinglife kunnen Wehkamp daar wellicht bij helpen.

Beeld: Wehkamp Newsroom

cookinglife
Wehkamp