(advertentie)
(advertentie)
Wolford rapporteert 4,9 procent omzetstijging in Q1

Wolford heeft in het eerste kwartaal van het huidige boekjaar 2017-2018 een omzet van 29,09 miljoen euro genoteerd. Dat komt neer op een stijging van 4,9 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar, maakte het Oostenrijkse beenmode- en lingeriemerk dit weekend bekend.

Zowel het retail- als het groothandelssegment noteerde groei, meldt het bedrijf. De omzet uit retailactiviteiten steeg met 6 procent, die van de groothandelsdivisie groeide met 2,2 procent. De e-commerce van Wolford rapporteerde een groei van 27,9 procent. Met name Noord-Amerika, de belangrijkste markt voor het label, noteerde positieve resultaten. Daar steeg de omzet met 20 procent. In Duitsland groeide de omzet met 16 procent, in thuismarkt Oostenrijk met 11 procent. In de rest van Europa kwam de omzet 40 procent hoger uit.

“De herschikking van onze Europese activiteiten laat haar eerste voordelen zien, met een besparing van personeelskosten van ruim een miljoen euro in het eerste kwartaal,” verklaren Axel Dreher en Brigitte Kurz uit de directie van Wolford, over de resultaten. “Onze focus ligt nu op het toepassen van verdere reorganisatie-maatregelen.”

Het bedrijfsresultaat van Wolford verbeterde in de drie maanden tot aan juli van min 8,08 miljoen euro naar min 7,22 miljoen euro. Het nettoverlies kwam uit op 6,91 miljoen euro, ten opzichte van een verlies van 8,03 miljoen euro in het voorgaande jaar.

Beeld: Wolford Facebook