• Home
  • Nieuws
  • Mensen
  • Alexander McQueen benoemt nieuwe CEO

Alexander McQueen benoemt nieuwe CEO

Door Wendela van den Broek

bezig met laden...

Scroll down to read more

Kering heeft Emmanuel Gintzburger aangesteld als CEO van het modehuis Alexander McQueen. Hij volgt Jonathan Akeroyd op, die twaalf jaar aan het roer stond.

Gintzburger was voorheen directeur wereldwijde retail en groothandel voor Yves Saint Laurent, ook binnen luxeconcern Kering. In zijn nieuwe functie zal hij rapporteren aan Grita Loebsack, CEO van de luxe couture- en lederwarendivisie voor opkomende merken binnen het concern.

De 42-jarige Ginztburger heeft al zeventien jaar ervaring in luxe goederen en cosmetica. Na zijn studie werkte hij voor merken als Lanvin, Louis Vuitton Azië en cosmeticabedrijf Sephora. In 2009 ging hij als retaildirecteur Europa aan de slag bij Saint Laurent en twee jaar later werd hij directeur wereldwijde retail en groothandel.

Ondertussen verlaat Akeroyd het modehuis om ‘andere doeleinden na te streven’, aldus Keringt in een verklaring. “Kering is Jonathan Akeroyd dankvoor voor zijn bijdrage tijdens zijn twaalf jaar aan het roer van Alexander McQueen. In nauwe samenwerking met het creatieve team en management, stuurde hij met succes de groei en internationale expansie van het merk aan, waardoor het een van de best bekend Britse luxemerken ter wereld is geworden.”

Er is echter werk aan de winkel voor Ginztburger. Luxe analist Rogerio Fujimori van RBC Capital Markets schreef na een bezoek aan Alexander McQueen vorig jaar dat het modehuis van plan is om twee keer zo groot te worden en de omzet wil verhogen naar 500 miljoen euro binnen drie tot vier jaar, zo meldt WWD.

Alexander McQueen
Kering